Elérkezett a 32nd America’s Cup szezon utolsó versenye, amely se nem Louis Vuitton Cup, se nem America’s Cup. Az első nap megtréfálta a nagyokat, a másodikon az Alinghi hozta a papírformát. A +39 pedig rommá törte vadonatúj árbocát. Kár érte.




A mezőnyverseny során a változékony széljárás miatt az utolsó hátszélszakaszban egy durva szélforduló nyomán bukta el első helyét a +39 Challenge és csak az innét nézve szomorú 10. helyen futott be. Az első nap és az egyetlen futam győztese a BMW ORACLE Racing, akik a semmiből – ebben az esetben ez a 7. helyet jelenti – jöttek fel az élre. A dél-afrikai hajó volt a másik nagy nyertes, ők futottak be másodikként.



A futamban 7 csomós szél fújt és az egyetlen amerikai résztvevő hajó nyerte a rajt lee oldalán vívott csatát, ahol a második még az Emirates Team New Zealand volt, ám hamar nem rájuk fókuszált a kamera objektíve, hiszen a másik oldal fizetett. Az Alinghi elpancserkodta rajtját (korán indult) és vissza kellett térnie, ám mégis a jó oldalon maradt és a negyedik helyig hajtotta fel magát. Eközben a +39 Challenge taktikusa Ian Walker látta a jobb oldalt és rendre legázolták ellenfeleiket. Az előny ki is tartott az ominózus utolsó hátszélig.



Az Alinghi és a BMW ORACLE is látott valamit bal kéz felöl a második kreuzbójánál. Mindkettő hátszélben is erre bazírozott, az eredményt elnézve nem rosszul. A +39 kormányosa Iain Percy csak védeni akarta előnyét és a pálya közepén tartotta maga mögött a mezőnyt (egy darabig), de spijük összeesett egy flautéban. A BMW ORACLE balra tartott inkább, ami kifizetődni látszott. A szél totál legyengült a végére és a címvédő végül 3 percet és 34 másodpercet kapott az amerikaiaktól, holott a hátszél elején együtt voltak még.



Az első futam eredménye:


1. BMW Oracle Racing (USA 87) 1:25:41


2. Team Shosholoza (RSA 83) 3:34


3. Mascalzone Latino-Capitalia Team (ITA 99) 4:18


4. Alinghi (SUI 91) 5:04


5. Emirates Team New Zealand (NZL 84) 5:16


6. United Internet Team Germany (GER 89) 5:33


7. Luna Rossa Challenge (ITA 94) 5:51


8. Desafio Espanol 2007 (ESP 97) 6:15


9. AREVA Challenge (FRA 93) 9:26


10. +39 Challenge (ITA 85) 9:43


11. China Team (CHN 95) 10:40


12. Victory Challenge (SWE 96) 20:32





Eredmények 3 futam után


A második nap első futamán pedig pont a BMW ORACLE Racing volt az, aki beleszaladt egy korai rajtba a 16 csomós szélben. Ezt a rendezőhajónál nézték be Ed Bairdék. A Desafio Espanol korán vezetést szerzett a jobb oldalon és az Alinghivel tusakodott érte a későbbiekben. Ámbár az első bójánál az Alinghi akár ha csak egy paraszthajszállal is ugyan, de már első volt (a spanyolok előtt), míg a Luna Rossa harmadik és meglepetésre ismét a Shosholoza volt a negyedik. A szél eközben fordult egyet, amely korai halzolásra kényszerítette a csapatokat, a BMW ORACLE Racing pedig tökéletesen időzített, tökéletesen perdült és a 8. helyről a 4-re ugrott fel, míg a kiwik (TNZ) 3-ra szépítettek a korábbi 5. helyről.



A Luna Rossa visszacsúszott 5-re és összejött a 3-as olasz trió, nevezetesen a Luna Rossa, a Mascalzone Latino-Capitalia Team és a +39 Challenge. A szél olyannyira elfordult, hogy az egész bagázs máris a kapu felé hasított. A China Team eközben megszívta, mert elszállt az albaveretük és emiatt az égbe mutatott a bummjuk, amely nem tett jót a hajó menettulajdonságainak sem.



A rendezőség módosított természetesen, a távolságok eközben pedig csak nőttek a hajók között és az Alinghi előnye kényelmesedni látszott. A SUI-91 utolsó halzolása kissé kicsúszott a csapat kezei közül, de azért behúzták ezt a futamot, ahol a Desafio Espanol másodikként ért célba.



A harmadik futamot, ahogyan a másodikat is a svájci címvédő rakta zsebre egy meglehetősen rossz rajt után.