Az ACT 13 után már érezhető volt, hogy a Mascalzone Latino nem egy rossz hajó és nem egy rossz csapat. Gyorsan be is bizonyították. Miért is? Mert végre ELKEZDÕDÖTT!!!
Hát, szóval így. Négy nap eszeveszett szélrevárás után végre megindult a versenyfolyam, melynek a végén az Alinghi megkapja (remélhetőleg) méltó ellenfelét. A nap és a verseny első futama rögtön a legnagyobb esélyesnek tűnő TNZ és az új titán olasz Mascalzone Latino között zajlott.
Az olaszok kezdtek jobban és a zsürihajó mellett rajtolva rögtön 7-8 méter előny birtokába kerültek, de ezzel az előnnyel nem kezdtek semmit és inkább a pálya jobb oldala felé nyitottak. Ez nem is bizonyult rossz döntésnek, mert lassan és megkésve a TNZ is követte őket. Az olaszok száz méter előnnyel vették a kreuzbóját. Viszont bőszében gyengélkedtek és alul már csak nyolc másodperc volt a javukra.Szerencsére a jobb oldalt védve sikerült ismét radikális előnyre szert tenni, amit, bár átengedték a kiwiknek a jobb oldalt, azért meg tudtak őrizni.
A NAP EREDMÉNYEI:
Flight 1
1 Mascalzone Latino – Capitalia Team – Emirates Team New Zealand 2 0
2 +39 Challenge – Areva Challenge 0 2
4 United Internet Team Germany – BMW Oracle Racing 0 2
5 Team Shosholoza – Victory Challenge 0 2
6 China Team – Luna Rossa Challenge 0 2
Flight 2
1 Desafío Español 2007 – +39 Challenge 2 0
2 Mascalzone Latino – Capitalia Team – Areva Challenge 2 0
4 United Internet Team Germany – Team Shosholoza 0 2
5 China Team – BMW Oracle Racing 0 2
6 Victory Challenge – Luna Rossa Challenge 0 2