A BMW elszenvedte első vereségét, de nem a TNZ-től, hanem a spanyoloktól! Ma a nem túl bíztató délelőtt ellenére az előrejelzés nagyjából bejött Valenciában és 8-10 csomós szélben folytatódtak a 10. és a 11. flight futamai.


Itt még a TNZ van elõrébb, az összetettben már a Luna Rossa a nyerõ... © Simon Palfrader/Luna Rossa Challenge
A három visszamaradt meccsről a legizgalmasabbnak a Desafio Espanol és a BMW Oracle Racing csatája ígérkezett, de valószínűleg senki sem gondolta, hogy ennyire. Míg Chris Dickson és csapata jött el jobban a vonalról, már az első lekeresztezésnél a spanyolok voltak előrébb és lassan nyújtották előnyüket a pálya bal oldalán és az első pályajelnél 14 mp-vel vezettek. Innét kezdve Karol Jablonski fantasztikusan vitte hátszélben a spanyolok hajóját és 32 mp-vel voltak jobbak a lee kapunál. A Desafio Espanol nem volt rest a második kreuzszakaszban sem és egy perccel vette előbb a bóját fent, amely előnyt meg is tartotta a befutóig. Ezzel az amerikai csapat is elszenvedte első vereségét és magára rántotta üldözőit.

A 10-es flight másik izgalmasnak tűnő mérkőzése az olaszok háziversenyét produkáló Luna Rossa és Mascalzone Latino-Capitalia Team összecsapása volt. A Mascalzone Latino (ITA 99) kormányánál Jes Gram-Hansen, a Luna Rossaénál James Spithill állt. A rajt előtt a Mascalzone nyerte meg a jobb oldalt és jött el jobban a rajttól. A fenti bóját 23 mp-vel már ők vették előbb. A Luna Rossa eztán már jobban taktikázott és felzárkózott a bőszélben, majd a pálya bal oldalán előnyre tett szert és 35 mp-vel már jobb volt, mikor másodszor értek fel. Innét pedig már zsebben volt a futam.



Az Emirates Team New Zealand és Victory Challenge meccs kissé szokatlanul kezdődött, miután a Victory Challenge felszúrta a Dean Barkert és mindketten korai rajtosak voltak. A pálya jobb oldalán aztán az ETNZ volt a jobb és végül 1:42-vel verte a svédeket a kiwik csapata a célban.



Az egyik legagresszívebb rajt előtti ceremóniával szórakoztatta a nagyérdeműt Dickson és Barker a BMW ORACLE Racing és az Emirates Team New Zealand összecsapásán, ahol mindketten a vonal rossz oldalára szaladtak. A TNZ korrigált jobban és a kreuz végéig tartotta is két-három hajóhosszos előnyét, ám a kreuz legvégén elengedte ellenfele kezét és csak 3 mp-el előbb ejtett le. Hátszélben már az amerikai csapat diktált és az új-zélandiak képtelenek voltak újítani a gyenge szélben. Chris Dickson csapata 38 mp-vel húzta be ezt a futamot és 21 ponntal nyerte az első Round Robint, míg az ETNZ csak a harmadik helyen végzett.



A leglátványosabb versenyt a Mascalzone Latino Capitalia Team és a Victory Challenge meccse hozta. A svédek kevéske előnnyel indultak, míg oldalt nem cseréltek, ekkor az olaszok kerültek az élre, de csak 3 mp-vel értek fel előbb. A Victory hátszélben lemaradt, az olaszok jobban dolgoztak és 19 mp-vel előbb értek a kapuhoz. A Mascalzone kivédte a Victory második kreuzos támadásait, de elengedte őket jobbra és ezzel tulajdonképpen el is vesztette a futamot.



A Luna Rossa és a Desafío Español közötti párviadal sem volt egyszerűbb. Elmaradt az adok-kapok, mindkét hajó igyekezte a saját optimumát vitorlázni és az olaszok 19 mp-vel vették elsőként a kreuzbóját. A spanyolok már nem érték utol őket és 37 mp-vel meg is nyerte ezt a futamot a Luna Rossa.


Holnaptól Round Robin Kettő.