Tegnap nem a széltelenség, hanem az „erős” szél nem tette lehetővé a vitorlázást. A mai eredményeket elnézve nem történt nagy meglepetés, hacsak az nem, hogy a Mascalzone elverte a negyedik Desafiot. A dél-afrikaiak tök jól tartották a BMW-t egy körön át, aztán gondoltak egyet és adtak ajándékba nekik egy győzelmet. Holtverseny az élen a BMW és a Luna Rossa között.
Joe Spooner, Grinder, BMW ORACLE Racing
: “…hátulról kellett harcolnunk, amit nem szeretünk. Az egész csapat összeolvadt és ez nem csak egy manőverre vagy akcióra vonatkozott. Bíztunk a csapatmunkában és nem csak a hajó sebességére hagyatkoztunk.”
Rafael Trujillo, nagyvitorla trimmer, +39 Challenge:
“Még mindig fejlődünk, annak ellenére, hogy vesztettünk, de egyre kisebb a hátrány és ez vígasztal. Ma egy módosított kílt próbáltunk ki, hogy növeljük a teljesítményünket ebben a szélben, de nem éreztük nagyon a hatását. … Úgy gondolom, holnap több szelünk lesz Valenciában és megpróbálhatunk többet kihozni magunkból.”
Santiago Lange, Traveller, Victory Challenge – a BMW elleni meccsről:
“Elveszteni egy futamot mindig nehéz, de az igazság az, hogy nagyszerű munkát végeztek a srácok és sikerült közel tartaniuk bennünket magukhoz, mikor még mögöttünk is voltak. A második kreuz után megadtuk nekik azt az extra 5-10 métert, amely elégséges volt nekik, hogy lekerüljenek és hátszélben elég türelmesek voltak, kivárták, míg a szél balra nem fordult.”
Vasco Vascotto, a Mascalzone Latino-Capitalia Team skippere a kormányos cseréről (Cameron Dunn):
“Szükségünk volt némi energiára és extra nyomásra, és ha ma vesztettünk volna, akkor akár le is léphettünk volna! Flavio (Flavio Favini – a korábbi kormányos) volt reggel soron – ő az, aki összerakta az árbocot a festés után és az első, aki megölelt a Desafio elleni győzelem után. A csapatunknak nagy a szíve, a hajó jó és képes megnyerni az összes futamot, bárki is legyen a fedélzeten.”