A mai napon két fontos meccs is volt. Az ETNZ a Luna Rossával csapott össze, a Victory az életbenmaradásért küzdött.




A svéd Victorynak egyszerű a dolga, ha meg akarja verni a spanyolokat és az elődöntőbe akar jutni – minden hátralévő meccset meg kell nyernie és eközben fohászkodnia kell, hogy a spanyolok egyet se nyerjenek. A Victory ma megverte a spanyolokat, de két futam még visszavan és a Desafio csapatát sem abból a fából faragták, aki a siker küszöbén lemondana kellemesnek tűnő pozíciójáról.




A nap végén csak annyiban változott a helyzet az élen, hogy az Emirates Team New Zealand győzelmével, csakúgy mint a BMW ORACLE Racing, ellépett a Luna Rossa csapatától. A kiwiknek így abszolút megvan a sanszuk, hogy hozzák az első helyet, bár ehhez még a BMW-t is le kell gázolniuk.



A szél a mai napon erősebb volt, mint korábban megszokhatták a kedves versenyzők és a 10 – 12 csomós Dél-keleti bríz bizonyára nagy örömet okozott számukra – főleg a győzteseknek.




A kilencedik



A Desafío Español kormányosa Karol Jablonski
nagyon akarta a rajt jobb oldalát és keményen vívta csatáját. Ennek ellenére a Victory gyorsabb rajtot vett a bal oldalon és amikor először keresztezték egymást a svédek már előnyben voltak.



Magnus Holmbergék ezt tartották is és a bóját is előbb vették, hátszélben pedig megléptek, de csak eleinte. A skandináv hajón a halzolásokkal volt a gond a lee kapu felé haladván és végül meg is úsztatták a spi.



A spanyolok csak másodpercekkel lemaradva mögöttük érkeztek a kapuhoz és a svédek még húzták a spit a víz felszínén. Nem úgy tűnt, hogy hatással lenne ez a spanyol hajó bójavételére, mégis lendült a magasba az ESP 97 vörös zászlaja. Ettől kezdve a svédek megvédték előnyüket egészen a hátszélig. Kissé későn halzoltak vissza a befutóra és emiatt kissé necces lett a győzelmük, de a pályát ők teljesítették rövidebb idő alatt.



A BMW ORACLE Racing és a Mascalzone Latino mérkőzése talán a két legjobb rajtoló között zajlott; Chris Dickson korai rajtra kényszerítette az olaszokat, amely egyben a futam végét is jelentette. A vereség elodázhatatlan volt innét, hátrányuk 57 mp lett.



A nap legelőkelőbb meccsét az Emirates Team New Zealand és a Luna Rossa Challenge vívta. 33 fordulóval szórták meg egymást az első kreuz során. Az új-zélandiak egy kicsit gyorsabbak voltak az időközben 13 csomósra erősödő brízben és az első szakasz végére már határozottan az élen álltak. 36 mp-vel győztek az olaszok ellen.