Csütörtökön délután indultunk át vontával a már megszokottnak mondható almádis versenyre, ami idén 3 naposra bővült, ugyanis pénteken, egy túrafutamon lehetett küzdeni az elemekkel a Finn, Laser standard, Radiál, 4.7 és Pille hajóosztályokban.
Legtöbben már csütörtök este a klubban voltunk, de a laser 4.7-esek többsége csak péntek reggel érkezett. Sajnos nem gyűlt össze akkora mezőny, mint szokott, mivel a verseny egybeesett a nagyhajós bajnokság 2. fordulójával, de aki tudott, eljött.
A rajt 11 órára volt kiírva, de a rendezőség egy kis halasztás mellett döntött, a kedvezőtlen szélviszonyok miatt. A pálya: Almádi-Kenese-Alsóörs-Almádi. Végül 11:45-kor sikerült elrajtolnunk az északi szélben, ami Kenese közelébe érve szinte teljesen elállt. Hol a partról, hol a vízről jött 1-2 csík amivel előre lehetett jutni, de azért akkor sem lobogott a hajunk. Kb. 1 óra volt, míg leértünk Kenesére és a bóját tudtuk venni. Itt 4 hajó el tudott menni egy szélcsíkkal és nyertek párszáz méter előnyt. Az ég kicsit felhős volt, viharjelzés sehol és tükörsima víz. Elkezdődtek a pumpálások és a fürdések. A motorosok osztották a hideg
üdítőket és elindult a viharjelzés is. Szép lassan elértünk Almádi vonaláig, amikor elkezdett frissülni az északi szél és mire Alsóörsig elértünk, már fújt egy jó 3-as. Itt már látszott, hogy azt a 3 Lasert és a Finnt nehéz lesz utólérni, akik a kenesei bója után megléptek. Alsóörsnél 3 bója volt letéve. A legközelebbit a 4.7-nek, a középsőt a radiálnak, míg az utolsót a finn-nek és a lasernek kellett vennie. A pilléknek Kenese után rögtön Almádi volt a cél. 2 laser, 2 radiál és 4 finn vette együtt az alsóörsi bóját, persze ki-ki a sajátját. Innentől almádiig kreuzolni kellett, ami kicsit meg is változtatta az addig kialakult állást, de többé kevésbé reális eredmény alakult ki. Nekem finnel végül abszolút 5-ként és osztályban 2-ként sikerült befutnom, 4 és fél óra volt a köridőm, a tiszteletkört most kihagytuk…
Szombaton már 10-re volt kiírva a rajt, amit sajnos most is halasztottak, mivel a szél megintcsak nem akart kedvünkre tenni, így csak 11-kor sikerült elindítani az első eljárást az északi szélben. A pálya, mint az Amerika kupán, csak jobbkezes: alul rajt, kreuz, hátszél, kapu, kreuz és hátszeles befutó. Sajnos a pálya igen kicsire sikerült, mert a folyamatos viharjelzésben a rendezők nem akartak túl messzire menni a parttól, így a futamok csak 25-30 percesek voltak. Első futam rajtjánál 3 ember kint volt, de csak 1 ment vissza, habár ebben a pörgölődős szélben bárhonnan fel lehetett jönni. Kicsit jobbra fordult a szél, így az első kreuz után már lóverseny volt az egész. Sajnos a sok hajóosztály miatt nem lehetett módosítani.
A 2. futamra már igazítottak a bóján és kicsit nagyobb is lett a pálya. Nem volt korai rajtos és elég izgalmas is volt egész végig a meccs. Folyamatosan váltottuk egymást az 1-3 helyeken, végül Haidekker nyert, én 2. Gézu 3.
A szél még mindig 2-3as volt. A harmadik futamra már megerősödött a szél és elkezdett zuhogni az eső. Itt az utolsó kreuzban dölt el minden, amikor baloldalon kicsit legyengült a szél, jobb oldalt meg felpörgött és megerősödött. Szerencsére a jó oldalon voltam, így igen nagy előnnyel vettem a kreuzbóját és az előnyt megtartva megnyertem a versenyt. Jó volt ilyen pörgős futamokat menni, kevesebb volt a sebességi menet, inkább a taktika dominált.
Mivel a pályaverseny csak 3 futamra volt kiírva, ezért szombat este volt a díjkiosztó és a megszokott finom vacsora, majd megbeszéltük, hogy vasárnap kimegyünk azért versenyezni 1 futam erejéig, de sajnos a zuhogó eső és a kialakulatlan szél megvétózta a próbálkozást.
Jövőre hasonló időpontban ugyanitt…
EREDMÉNYEK:
2007AYC_palyaEredm.pdf
2007AYC_turaeredm.pdf