Taktikus vitorlázással Litkey Botond, Ormándlaki Áron és Glódi Balázs nyerte az Opel Pénteki Regatták döntőjét. A boldog győztesek egy-egy Opel Corsa autóval térhettek haza a versenyről.

Végső fordulójához ért a Pénteki Regatták idei versenysorozata. A versenybeszámolót az alábbiakban olvashatják:


Augusztus 24. – első versenynap

Szikrázó napsütés és 2-3 m/s-os déli szél fogadta az Opel Pénteki Regatták döntőjének versenyzőit augusztus 24-én az első versenynapon. A végső megmérettetésen 7 egység vágott neki a 8 fordulós három napos versenynek.

13.00 órakor rajtolt a mezőny, Makai Gábor már túl korán elfoglalta a rajtpozíciót talán ezzel magyarázható, hogy az utolsó egy perc elejére nem sikerült visszatérnie a rajtvonal mögé, így vesztett néhány másodperces a pályavég kerüléssel. A döntőben vitorlázik a Pénteki Regatták első bajnoka Scholtz Imre, a tavalyi bajnok Belle, akik Varjas Sándorral felváltva kormányoz, továbbá a Match Race győztese Litkey Bence, az esélyesek között ott van még a sorozaton remekül vitorlázó két nagy rivális Litkey Botond és Horgos Tamás.

Opel Pénteki Regatták Döntő

Az első bójafordulónál a Varjas Sándor kormányozta egység fordult először, másodikként Litkey Botond, őt követte Scholtz Imre, negyeddikként fordult Horgos Tamás, ötödikLitkey Bence, majd Sátori Ferenc és végül Makai Gábor. Az első hátszeles szakaszban átrendeződött a mezőny. A második cirkáló szakaszban Scholtz Imre állt az élre, mögötte másodikként Litkey Botond, Litkey Bence, Varjas, Horgos, Sátori és Makai a sorrend.

Scholtz Imre továbbra is megőrizte vezető pozicióját és elsőként vette a lee bóját és vágott neki a második hátszeles szakasznak, mögötte Litkey Botond, majd Litkey Bence, őket követte Varjas Sándor majd szorosan mögötte Horgos Tamás.

A Kreuz bójafordulónál továbbra is tarotta első helyét Scholtz Imre, a sorrend mögötte változatlan Litkey Botond, Litkey Bence, Varjas, Horgos csak Makai előzte meg Sátorit.

Az első futamot végül a remekül vitorlázó Scholtz Imre nyerte 1 óra 22 perces vitorlázással, mögötte csupán 37 mp-es lemaradással a második lett Litkey Botond, a harmadik 1 perc 4mp különbséggel Litkey Bence, negyedik Varjas Sándor, ötödik Horgos Tamás, hatodik Makai Gábor és a hetedik pedig Sátori Ferenc lett, aki 1 óra 28 perc 30mp alatt teljesítette a háromkrös pályát.

A hajócserék után a második futam továbbra is 2 m/s-os már inkább nyugati szélben indult. Az első kört után a cirkáló szakaszban Litkey Botond tört az élre Horgos Tamás előtt, majd harmadikként vette a kreuz bóját Varjas Sándor és csak negyedik az előző futam győztese Scholtz Imre, ötödikként fordult Litkey Bence, hatodik Makai és az utolsóként Sátori vágott neki a második cirkáló szakasznak. A második kreutz bójás forduló is a két nagy rivális párharcát hozta, de most Horgos csapata vette előbb a bóját Litkey Botond előtt. Harmadikként nem sokkal lemaradva fordult Scholtz Imre, őt követte Varjas majd Litkey Bence. A mezőny ekkora már jócskán szétesett, mert az utolsó helyen álló Sátori szinten egyidőben vette a lee bóját Varjas Sándorral.


A második futam befutója igen izgalmasra sikeredett, hiszen az utolsó kreuz bóját belső helyen végül Litkey Botond vette Horgos Tamás előtt, és végül 6mp-el előzte meg Litkey Botond Horgost. A harmadik helyen Scholtz Imre, a negyedik Varjas, az ötödik Litkey Bence, a hatodik Makai, a hetedik pedig Sátori lett.

A harmadik futam már a megszokott péntekin szélben kezdődött, hiszen 3-4 m/s-ra erősödött a DNy szélben vágtag neki a harmadik futamnak. A harmadik futam első körének végén a kreutz bója előtt Scholtz Imre és Horgos Tamás házi matcht race versenyt vívtak, kettőjük párharcából végül Horgos Tamás került ki győztesnek, aki ezzel elsőként vette a bóját Scholtz előtt. A harmadik helyre ügyes tatkitával egy belső hellyel érkezett Litkey Botond a Varjas egység előtt, őt követte Litkey Bence, Makai és végül Sátori. A harmadik futam végére a szél jócskán elállt, így épphogy befújta a versenyzőket a célbe. A győzelmet Scholtz Imre szerezte meg Litkey Botond és Horgos Tamás előtt. A negyedik Varjas lett, az ötödik Litkey Bence, a hatodik Makai és a hetedik pedig Sátori.



Augusztus 25. – második versenynap


Szombaton a döntőben ismét három futamra került sor. Ezzel hat vitorlázott és két sorozatból hozott futameredmény szerepel a versenyzők neve mellett amelyből már két kieső futamot is számolnak.

Délután egy órakor volt az első futam rajtja mert addig nem volt kialakult szél. Akkor azonban szép, de  változékony északi alakult. Az első két futamot Litkey Bence tanári módon oldotta meg és nagy fölényel nyerte. A harmadik futamban Scholtz Imre az utolsó cirkáló szakaszon vezető helyen szálingját törte és kiállni kényszerült. A futamot Horgos Tamás nyerte Litkey Botond elött. Az össztettben Botondék vezetnek kilenc ponttal. Második Horgos Tamás tizenhárom, harmadik Litkey Bence tizennégy, negyedik Scholtz Imre tizenhat ponttal. Ma még két futamra kerül sor.


Augusztus 26. – harmadik versenynap A DÖNTÕ

Az utolsó nap első futamában 3-4 m/s-os északi szél fújt. Litkey Botond megvédte vezető helyét Horgos Tamásékkal szemben. A két győzelemre esélyes hajó izgalmas mérkőzést vívott, miközben Scholtz Imre és Litkey Bence szabadon vitorlázva megszerezte az első két helyet. Litkey Botond, Ormándlaki Áron és

Glódi Balázs lett ebben a futamban a harmadik és ezzel az utolsó futam eredményétől függetlenül megnyerték a három Opel Corsát. A második helyért nagyon szoros verseny alakult ki. Horgos Tamás, Scholtz Imre és Litkey Bence gyakorlatilag azonos pontszámmal állt. Köztük az utolsó futam

döntött. Ismét jó hármas-ötös szél fújt. Litkey Botondék lazán vitorlázva nyerték a futamot. Horgos Tamás esélyt sem adott ellenfeleinek. Profi módon lezárta a teret és magabiztosan lett második. Scholtz Imre pedig megszerezte a harmadik helyet. A második és a harmadik helyezett hajó három-három a Sagem

álltal felajánlott kombinált fax, telefon és fénymásoló géppel lett gazdagabb.


Végeredmény:

Hely