A legnépszerűbb magyar nagyhajós osztályt 4 egység képviselte a Bodensee-n rendezett Európa Kupán. Egy hajszálon múlott, hogy a Lombard nem első, a Syrius pedig nem harmadik lett…


8méter One Design Európa Kupa

Szeptember 6. és 9. között került megrendezésre a Konstanzer Yacht Klub által az idei 8 méteres Európa Kupa a Bodensee-n. Eredetileg 5 magyar egység és összesen 19 hajó jelezte részvételi szándékát, de végül a svédek és a 2004-es bajnok Raiffiesen nem jelentek meg a csütörtöki felmérésen. Már az időjárás-előrejelzésekből lehetett sejteni, hogy borult ég várható szél és eső nélkül. Kifelé menet azonban München mellett 4,5 fokban zuhogott az eső, pár méterrel feljebb pedig a hó. Mire azonban kiértünk, csütörtök délutánra, addigra nem esett és szép idő volt, igaz szél nem fújt. A mérlegelés utáni evéssel vigyázni kellett, hogy aludni is tudjunk.
Lombard

Másnap reggel 9-kor kormányos-értekezlet, és 11-kor rajt. Vagyis csak lett volna, mert nem volt szél. A tó kisebb öbléből ráadásul kiszorultunk, hiszen ezen a napon a rendőröknek és a tűzoltóknak rendeztek pont ott nagyhajós túraversenyt a svájciak. A nagyvizen sem fújt azonban semmilyen normális szél, de egy brízbe belelőve indult az első futam. Ez egy leálló és több mint 90 fokot elforduló szélben ment végig, a rendezőség ugyanis úgy döntött hogy egy rossz futam is jobb mint a semmilyen. A Syrius a második helyen végzett, mi a Lombarddal a hetedikek lettünk. A második futam talán picit jobb körülmények közt zajlott, de nem sokkal. A befutóban elment alattunk egy hajó, így másodikak lettünk. A harmadik futamot aznap lelőtte a rendezőség. Parton csapolt sör várt, és a klubházban pedig egy kis ennivaló. Az aznapi győztesek és az utolsók is kaptak egy-egy lobogót, valamint minden egység egy tagja jogosult volt a Freitag-massage-ra.

Másnap kipihenten ébredtünk, de a szél nem szedte össze magát. Csupán egy egység ment ki reggel, mindenki más maradt a parton. Dél körül csúsztunk ki, szél alig-alig volt, de mégis kisvártatva lejött az L lobogó (igen az L, halasztást ott nem szokás ilyenkor húzni). A péntekinél kicsivel jobb futamok után 5,1,1-et futva egy ponttal a Caipirinha mögött egy ponttal lemaradva a második helyen álltunk, míg a Syrius ugyanennyi híján a dobogó legkisebb fokára állhatott. Érdekesség volt a kis öbölben ahol a versenyt rendezték, hogy mivel mindenki motorcsónakázott, és a menetrendszerinti Katamarán és egyéb régi stílusú nagy személyszállító hajók is föl-alá mentek, szinte egyfolytában hullámzott a viz, és
Syrius
nem volt ritka hogy csak pár méterre mentek el a motorosok, időnként a versenyben lévő hajókat nemhogy hátráltatva, hanem irányváltoztatásra kényszerítve. Este megint a konstanzi csapolt sör várt minket a parton, ami nagyon finom volt, és egy háromfogásos vacsorával is kedveskedett nekünk a rendező klub. Vasárnapra virradóan megint semmi szél nem volt, de mivel nekünk kellett a futam, kimentünk egy arra alkalmas csíkban. Sajnos mire a többiek és a rendezőség kijött, addigra elállt a szél. Egyre feszültebbek voltunk, de dél után nem sokkal jött valami a patak felől. Nemsokára két I lobogós általános visszahívó után a feketére rajtoltunk, és itt még reménykedhettünk, hiszen Gézáék ellenfele feltartotta a miénket. Õket a krejcbójánál ki is írták, ellenfelünk pedig a 7. helyen vette azt, míg mi első, Gézáék pedig a második helyen. Azonban hátszélben fogyott a szél, és bár pályarövidítést dudált a rendezőség, nem értünk le még a leebójáig sem, amikor teljes szélcsend volt és kénytelenek voltak lelőni a futamot. Így egy második és egy negyedik hellyel térhetett haza a magyar csapat. Kassaiék a Hunboattal bár sokszor jó helyen álltak, de mégsem tudtak igazán jó helyen végezni, Solti Péteréknek pedig a Nekem 8-cal nagyon nem jött ki a lépés.

Egy hangulatos díjkiosztó után pedig elindultunk haza az 1000km-es úton.

Összefoglalva nagyon jól éreztük magunkat, gyönyörű szép helyen voltunk a vizen és a szárazföldön egyaránt, és mindenkinek tudom javasolni hogy egyszer látogasson ki a Bodensee-re!

Demjén Albert

Lombard

HUN-108