Manapság nagy divat, hogy a hosszútávú versenyek elött egy rövidtávú versenyen indulnak a résztvevők mintegy prológ képpen. Nincs ez másként a Transat Jaques Vabre atlanti átkelő verseny elött sem.

Korábban már írtunk róla, hogy az idei verseny új nevezési csúcsot hozott. Ugyanakkor a 40 lábas osztály erősödése mellett a többtestűek szinte súlytalanná váltak. És mintha
a Jóisten se szeretné őket elmaradt a részükre külön rendezett prológ az időjárás vadsága miatt.

Nem úgy az egytestűek versenyén, ahol azért nem sikerült mindenkinek az indulás. Történt ugyanis, hogy a Pindar szponzorálta Brian Thomson által kormányzott 60 lábas hajó rövid fentállása alatt másodszor is eltörte az árbocát. Ez Le Havre elött történt nyolc nappal a rajt elött. Mivel az első esettől eltérően most nem lehetett az árbocot megmenteni, így a hajót visszaléptették a versenyből.

De térjünk vissza
prológra. Több új és régebbi, de még javában versenyképes hajó indul a versenyen és mintegy előfelmérésnek számukra sem lényegtelen az előverseny.

A 8 mérföld hosszú Laguna Trófea
tipikusan olyan pályán zajlott, ahol a közönség a legizgalmasabb pillanatokat láthatja. A pályajelek a látótávolságon belül voltak elhelyezve. Hiába, no mindent a show-ért!

A futamot a Marc Guillemot és a Figaro győztest Charles Caudreller által kormányzott új Guillaume Verdier-VPLP tervezésű hajója nyerte- Másodikként a számunkra sokkal ismerősebb Mike Golding és harmadikként a TJV nagy esélyese a Vendée Globe, Figaro, Transat győztes Michael Desjoyeaux. Az erőviszonyoknak nem éppen ez a befutási sorrend felel meg, de egy transat verseny az kicsit persze mindig más. Hamarosan eg is tudjuk mi igaz a papirformából.