Szombaton és vasárnap rajtolt el Le Havre kikötőjéből az egytestű, majd többtestűek mezőnye a rekord indulót számláló idei Transat Jaques Vabre versenyen.
A verseny természetesen milliónyi izgalmat hoz, hisz így illik egy atlanti átkelő regattától, ami ráadásul négykezes verseny is. A mezőnyben négy hajóosztály vesz részt. Ezekből a többtestűek vannak a legkevesebben mindössze öten, míg a 40 lábas osztály a legnépszerűbb.
A fejlesztései miatt méltán király kategóriának nevezhető IMOCA (17 induló) vagyis Open 60-as osztály vezető helyén nem a papírforma érvényesül. Vagy inkább azt is mondhatnám, hogy az élőverseny papírformája érvényesül csak . A szürke, narancssárga színekben pompázó Safran fedélzetén Marc Guillemot-al és Charles Caudrelier-el egy okos keleti iránynak köszönhetően jelentősen elléptek a flottától, amit addig a Michael Desjoyeaux vezetett a Fonciával.
A flottának egyébként is jó menete volt a Biscaya öbölben. Húsz csomó körüli átlagsebességgel hasították a vizeket .
A 40es osztályban (30 induló) a rutinos óceáni vitorlázó Giovanni Soldini vezet társával Pietro d’Ali-val aki mellesleg Csillaghajóban is versenyez.
Az öt többtestűből csak négy helyzete ismert. Itt minden bizonnyal a Gitana 11 vezet Lionel Lemonchois és Yann Guichard segedelmével. Annak ellenére vezetnek, hogy az első éjszaka egy UFO-val ütköztek és elvesztették a bal oldali uszonyukat.
Szép 72 mérföldes előnyét tartogatja az 50es osztály vezető hajója is a Crépes Whaou! is. Franck Escoffier és Karine Fauconnier rendesen nyomja a gázt…
Persze az öböl nem hazudtolja meg magát és rendesen aprítja a népet. A végén a Finisterre foknál az Artemis Open60-as árbocát törte a 35 csomós szélben. A Roxy fedélzetén Samantha Daeves 43 csomós szélről számol be. Egyszóval zajlik az élet…………..