Nekem mennem kellett, mert jó felkészülésnek gondoltam az EB elõtt. Volt úgy, hogy elmarad és volt úgy, hogy az osztrák és a cseh menõ – aki szintén jön az EB-re – is ott lesz. Végül sem Manfred, sem Pavel. Azért kellemes hétvége volt.
Szóval volt egy pillanat, hogy azt hittem nem lesz verseny. Azután, hogy nincs mivel oda jutni. Végül is minden megoldódott, de nem lett akkora edzés amit szerettem volna. Viszont jót aludtam és egy nyugis, kellemes hétvégén vagyunk túl.
Az én autóm bemondta az unalmasat és így kénytelenek voltunk a Tamás (Förster) autójába zsúfolódni, ami nem is volt olyan kicsi, mint gondoltam. Szóval dobozok a tetõn hajók és bõröndök az autóban. Weidenig viselhetõ. Persze még épp csak virradt amikor a cuccokat kivittem a kapuhoz. Na az nem volt jó.
Hüvöskés, esõre hajló idõ fogadott minket, de már mindenki ott volt. Szám szerint nyolcan. Viszont három országból. Fújt az észak-keleti, pálya rendben, mehetünk. Lelki szemeim elõtt a Sukoró Kupa elõtt az a jelenet játszódott le, hogy hogyan is fogom meggyõzni a Helmut Türk-öt és a Karl Schmidt-et, hogy felesleges a raum bója és az én általam kirakott virsli pálya felül terelõ bója, alul kapu koncepciót elfogadják. Erre oly annyira nem volt szükség, hogy már a Sukoró Kupán is kijelentették, ez lesz a VB pályája. Sõt, most Weidenben tovább is gondolták és felülre három bóját raktak ki, ami lefedett néhány lehetõséget a kisebb szélváltozásokra.
Kezdetben idõnként A rig határán mozgó szélben vitorláztunk de késõbb az idõ enyhült. A szél néha elfogyott, majd visszajött. Kapkodni nem kapkodtunk. Igazi baráti regatta volt. Ahogy írva vagyon. Néha a lábunkat lógattuk. Néha mentünk. Az osztrákok felvonultattak néhány igen gyors hajót. Szerencsére nem mindig az optimális utat választották, így az egyetlen komolyabb ellenfelem Türk volt, aki a szél gyengülésével feltámadt. Kipróbálta az új szabály adta lehetõséget, miszerint még egy A rig használható. Ennek akkor sem és most sem láttam sok értelmét.
Persze kellett vagy négy futam, hogy a tempót felvegyem, de végül sikerült. Ezért kell a sok edzés például, hogy minél gyorsabban vissza találjak a gyors állításhoz. Ebben igen gyengének mutatkoztam. Mert ugyan tudom, hogy mit kell tenni, de bizonytalankodom és pont ezt kéne elkerülni. Gyors döntés+gyors végrehajtás,=gyorsan gyors hajó. Jah, és úgy alakult, hogy láttam Naviga szabályzatot nyomtatásban, szép kötésben :-). Tehát van ilyen.
Ötig lezajlott jó pár futamunk és utána magunkhoz vettünk egy remek vacsorát, mely számomra viszonylag klasszikus: Leberkase suppe, Cordon Bleu, gõzgombóc, sör. Ennek nagy részét mindig megkóstolom, ha osztrák földre érek. Most sem volt másképpen és egy séta meg egy kellemes beszélgetés után nyugovóra tértünk.
Igen jó alvás után, nekiszaladtunk a reggelinek, majd a partnak is. Igaz kicsit korán volt még, de nem zavartattuk magunkat. Kis csörlõ állítás, szabászat, varrászat és máris mindenki itt van, mehet a napi penzum. A „hatalmas mezõny” végül megegyezett és csak 20 futamig illetve délig versenyeztünk. Utána, mindenki, minden hajóval hajózott. Bármit ki lehetett próbálni. Még Karl Schmidt is vízre rakta a trimaránját. Meg a nyugati szél is megjött hozzá és igazi örömvitorlázás folyt kettõig, amikor is kiosztották a díjakat, mely mindenkinek egy oklevél és egy üveg helyi fehér bor volt. Jó volt nézni Inkát amikor megtudta, hogy harmadik lett. Olyan boldog volt, hogy szinte irigyeltem.
Nos, bár a mezõny nem volt olyan erõsségû, mint amit vártam, azért sokat okosodtam és jó néhány tanulsága volt a versenynek, amit október közepén az IOM EB-n jól fogok hasznosítani. Már ha egy napon belül felírom, mert különben megint elfeledem.
Más: Az merült fel bennem, hoyg ki lehetne alakítani egy, az M-hez hasonló Európa Kupa sorozatot, melynek elsõ fordulójára jövõre tavasszal Balatonlellén, utolsó fordulója pedig Weidenben lenne. Persze E/IOM osztályban. Kéne még legalább egy helyszint találni, akár a lengyeleknél, akár az olaszoknál, akár a cseheknél, ahol két napos E versenyt rendeznek és bevonni a sorozatba. Három ilyen versennyel el lehetne indítani egy ilyen sorozatot, hiszen az E ma a legnépszerübb. Mégis minden nagy verseny M-ben van. Az is eszembe jutott, hogy a horvátok zágrábi versenyét is bele lehetne vonni esetleg. Akkor meg a sportpolitikai oldalát javítanánk a dolognak. Véleményeket, javaslatokat ide kérek:
Fórum
Eredmény 20 futam után
1. HUN 77 Beliczay Péter 8,5
2. AUT 40 Türk Helmut 19,6
3. AUT 54 Sorger Inka 41,5
4. ROM 52 Ferencz Gyula 56,0
5. AUT 55 Muchitsch Franz 67
6. HUN 55 Förster Tamás 93,7
7. AUT 53 Pirrer Kurt 94
8. AUT 50 Muchitsch Helga 111