A Volvo Ocean Race mezőnye vasárnap rajtolt a második szakaszon a Fokváros-Cochin távon. Az időjárás a hét elején nem fogadta kegyeibe a versenyzőket. Zúzós időt kaptak a nyakukba. A Green Dragon például eltörte a baumját, ahogy vadabbá váltak a körülmények.

Az utóbbi napok voltak eddig a verseny legnagyobb megmérettetései, a Green Dragon el is törte a baumját az igen erős szelekben és zavaros hullámzásban, de nem ő volt az egyedüli, aki technikai károkban gazdagodott a második szakaszon, ami Cochinba vezet.

Az ír-kínai résztvevő kedd délelőtt törte el a baumját egy túlélt kínai hauzolás után az 50 csomós pöffben. Szerencsére senki sem sérült meg, próbálják a darabokat összeszedni és haladnak tovább bőszélben.

A mezőny nincs messze Mauritiustól, ahol az Agulhas áramlás úgy folyik, mintha egy óriás szerpentin  és így folyamatosan változik az ereje és iránya, ami a hullámzást is igencsak befolyásolja.

A Puma, Ken Read piros-fekete hajója is elkönyvelhetett veszteséget. Elmondása szerint az előző éjszaka nagyon jó lett volna, hogyha egy vitorlakészítő, vagy egy hajóépítő lenne, aki munkát keres. Miután darabokra szaggatták a gennakerüket, repültek egyet a hajóval.


„Találtunk egy gyönyörű hullámot, ami majdnem olyan volt, mint a többi, csak ennek nem volt semmi arca és egyszer csak…… felszálltunk. Az elkerülhetetlen csendje a hajónak olyan érzést váltott ki, mintha repülnénk, ami egy hatalmas becsapódással folytatódott a nem túl puha Indiai-óceánba. Ez a becsapódás viszont más volt, mint az utóbbi 10643 az elmúlt 48 órában. Ennek volt egy repedés hangja. Előreszaladtam és számos repedést találtam a hosszirányú bordákon. Ezek azok a bordák, amik igazából meggátolják a hajót, hogy félbetörjön és hogy beszakadjon, amikor ilyen hullámokkal találkozunk. Szóval elég fontos darabjai a hajónak…”


Pár órával később a hibákat megjavították menet közben és a golyót is összefoltozták. „Elég komoly erőfeszítéseket kellett tenni, hogy folytatni tudjuk a versenyt, úgyhogy kellően kimerültem, viszont elégedett vagyok, mert újra teljes sebességgel haladunk.”

A mezőnyben kicsit hátrébb a Telefónica Blue szaggatta szét a spinnakerét, ami alaphelyzetben nem nagy szám, csak a hajón a tengeribetegség is hátráltatta a javítását, így 1 ember egyszerre csak 1 kézzel tudott varrni, mert a másikban a vödröt fogta…

Az orosz csapatnál megtörtént az első igazi fetrengés. „A hajó szinte teljesen megállt, majd minden lelassult. Szépen lassan a hajó elkezdett lefeküdni. A baum fent a levegőben, amíg egyszer le nem csapott, a spinnaker a forstágra tekeredett. A 35 csomós szélben csak vártuk az elkerülhetetlent.


A maradék vitorlák mind a víz alatti oldalon voltak hátul, a szálingon levő kamera, úgymint az árboc teteje és a kiel is víz alatt volt és a vitorlák fent a hajó tervezett állásától 90 fokkal döntve tartották. Hanakamp (AUT) felmászott a függőleges decken, mintha te sziklát másznál és elengedte a luv szárat, majd a csapat többi tagja a csörlő segítségével leszedték a golyót, miközben a kielt a jó oldalra billentve visszaállították a hajót. Szerencsére senki nem sérült meg és semmi komoly sérülés nem történt.

Annak ellenére, hogy ilyen göröngyös a tenger, a hajók 20 csomó körül haladnak, Ericsson 4 az utóbbi 24 órában 490 mérföldet teljesítve a leggyorsabb volt.


A mezőny valójában ketté van osztva, az északi csapatban a Telefónica Blue és Black, a Puma és a Delta Lloyd, míg délen az Ericsson 3,4, Team Russia és a Green Dragon haladnak.