Az olasz Azzurra csapata nyerte a kéthetes Louis Vuitton Trophyt, miután a döntőben 2-0-ra verte az Emirates Team New Zealand csapatát.


A versenyt Nizzában rendezték az utolsó generációs AC hajókkal. A rendezők ebből biztosítottak négy darabot az induló 8 csapat részére, sorsolással eldöntve, hogy a csapatok az egyes napokon melyik hajóval indulnak. A mezőny erős volt, bár a februári America’s Cupra készülő Alinghi nem volt ott és a BMW ORACLE Racing is csak cseresorral állt fel.


A verseny szinte végig gyenge szélben zajlódott, csak egy-két napon jött némi északi-keleti bríz, ami változatosabbá tette a körülményeket. Két teljes Round Robint terveztek a rendezők, de a második előtt bejelentették, hogy szél hiányában képtelenség lenne azt megtartani, így lett alsó és felsőház, ahol előbbi négy versenyzett utóbbi néggyel.


A verseny elején nagyjából minden az előzetes erőviszonyoknak megfelelően alakult, kivéve a BMW ORACLE Racing szerencsétlenkedését. Az amerikai csapat Gavin Bradyvel a kormánynál és Hamish Pepperrel a taktikusi pozícióban mindössze 3 győzelmet szerzett az RR1-ben, míg a kiwik 6 győzelemmel és a Team Origintől elszenvedett egyetlen vereséggel várták a második fordulót. Az Azzurra itt már villantott, hiszen ők egyedül csak az Emirates csapatától kaptak ki, így fej-fej mellett várták a második kört. Az RR2 tehát rövidített volt. Az amerikaiak vesszőfutása itt folytatódott (3 meccsből 1 győzelem), a britek (Team Origin), az új-zélandiak ismét remekeltek és meglepetésre feljött az orosz Synergy csapata is. Õk hárman 3 győzelmet szereztek ebben a körben. Az RR2 végén az új-zélandiak választhattak ellenfelet és Dean Barkerék az oroszokat kérték.


Az új-zélandiak Karol Jablonski csapatától olyat kaptak, amire nem nagyon számítottak. Az első futamban az oroszoktól kapott büntetőt az új-zélandi csapat, mely a befutóig nem tudta megcsinálni a büntetését, ezért levitorláztatta hátszélben ellenfelét a pályáról, hogy vagy egy fordulóval helyrehozza a büntetést vagy hibára késztesse ellenfelét, de végül nem bírtak az oroszokkal. A második futamban nem hiányzott sok az orosz győzelemhez, ebben a futamban is kirándultak a csapatok az első pályajelnél, és a Synergy is vezetett az utolsó hátszélben, de Barker megmalmozta őket. Az elődöntő harmadik futamában fej-fej mellett haladt a két csapat, majd az oroszok a baloldali layline alá fordultak, elé alájuk a kiwik és már-már a Synergy jónak tűnt, de a kiwik kipréselték magukat az első pályajelig és innét zsebben volt a döntő résztvétel. A másik ágon is csak három flightban dőlt el mérkőzés, mivel a második meccsen mindjárt a rajtnál két büntetést is benyalt az összetett győztes.


A döntő tulajdonképpen sima volt és két győzelemmel nyerte az LVTN versenyét az olasz Azzurra az Emirates Team New Zealand ellenében.


Az Azzurra kormányosa Francesco Bruni, taktikusa Tommaso Chieffi, a Yacht Club Costa Smeralda csapatáról korábban a ’83-as és a ’87-es Louis Vuitton Kupán lehetett hallani, de azóta nem sokat.


Louis Vuitton Trophy Nice Cote d’Azur – Végeredmény


1. Azzurra (ITA) Francesco Bruni (ITA), 11-5

2. Emirates Team New Zealand (NZL) Dean Barker (NZL), 11-4

3. Synergy Russia Sailing Team (RUS) Karol Jablonski (POL), 8-6

4. TeamOrigin (GBR) Ben Ainslie (GBR), 9-6

5. All4One (FRA/GER) Jochen Schumann (GER), 5-8

6. BMW Oracle Racing (USA) Hamish Pepper (NZL), 5-8

7. Artemis (SWE) Paul Cayard (USA), 5-7

8. TFS – PagesJaunes (FRA) Bertrand Pace (FRA), 1-11