Tímár Péter jóvoltából remek híreket kaptunk a Laser Európa Kupáról Luganóból, ahol a BYC-es, YKA-s és Sparis fiúk és lányok nagyon szépen szerepeltek az első nap …
Beszámoló Luganóból ( SUI), Európa kupa versenyről
Kedden reggel elindultunk Izoláról 4 en, majd aznap este 22.00 kor megérkeztünk Luganóba 5 en. Történt pedig, hogy Bakóczy Robit a hyeresi verseny után az olasz csapat mégis inkább otthagyta, mintsem elhozták volna. Robi jött a sailcoach-csal Bresciáig, ahol egy autópálya cirkuláció révén átvettük Õt és hajóját. Az utifutin 3 hajó+ Metzeler, a tetőn már 1 hajó, amire mégegy ment. Megoldottuk, de főleg a Fiat oldotta meg. Luganóban bolyongás, szállás, pizzavacsora, alvás.
Szerdán lepakolás, találkozás Petterrel. Flaute, majd vitorlapecsételés, nevezés, lickra osztás, evés. Du 5 kor kicsi szél lett, kiment a 2 klub, kis összemérés, sziklateszt a déli termikben. Lapos víz, semmi hullám, szinte Velencei-tó, szinte Balaton.
1.5 óra után bejöttünk.
Tegnap az első napon f4 ig halasztás, egyébként minden nap 13.00 kor van első rajt. Nincs előbb szél. Kényelmes mit ne mondjak. Kimentünk 4 körül, gyors futam 180 fokról fújó Bft 2 ben, semmi áramlás ( szokott pici lenni), lapos víz. Luv, ill középrajt, majd jó szélben jobbra szikla felé, átállás még kifújt szélben és hajóvezetés a bójáig. Ennyi volt a recept. De mindennek az alapja egy remek rajt kellet hogy legyen, különben kuka minden vágyunk. A jury kemény, a síp hozzánőtt a szájukhoz…
A rajtokat Zsófi, Robi oldotta meg a legjobban. A sebessége Zsófinak a legjobb, termete ide való és úgy látom érik a lány, komolyan tud koncentrálni. Nagy öröm leírni, hogy Virág Zsófi vezeti a versenyt, és nem a keresztbeverések révén, hanem kiegyensúlyozott vitorlázással. Este megbeszéltük, hogy ne legyen ez teher, tegyen mindent úgy, ahogy jön, ahogy logikus, menjen minden helyért keményen, vezesse a hajót, arra figyeljen, ne kombináljon. Előbbiek mindenkire vonatkoztak. Robi is szépen vitorlázik, néha kizökken, de csak 10-20 % bab. Viki a rajtjait nem hozza jól, mindig elcsúszik egy hibán, egy ellökő emberen, egy tömegbe szoruláson. Egyébként repülne, csak a rajt utáni adrenalinrobbanás hiányzik, ami repiti az embert, annak lányát. Sajnos forgolódás, zavartban mendegélés marad, majd a bőszélben 20 at lép előre. Milyen más lenne az első 10 ből kezdeni a repülést. Remélem mára összeáll.
Domi nagyon rossz rajtokkal nehezen találja a kedvét elsősorban azt. A sebességről keveset tudunk, még. Sok a játék nap közben, több hit és előkészület kell.
Petter egyértelműen a szél erejét hiányolja, a rajtnál nincs gondja, van erő benne, elszántság és kivagyiság is, ugyanakkor a szél ereje kevés a „tomboláshoz”. Talán rá tud állni a light windre.
A Bycesekről , annyit, hogy a 4.7 eseknek az első 10-15 ben a helye, Matyi, Levi, Benji meg is mutatta, sajnos Benjit kióvták egy 2. helyéről ( ami így Zsófié lett). Volt egy apró előnyadási affér, majd kis pályakavar és némi technikai probléma.
Földesi Gergő ( standard) az első futam rossz oldalválasztása után a másodikban szépen vitorlázott az első harmadban. Nem lehet nekem többet írni, az a Csomesz munkája.
Eredményeket láthattok a www.cvll.ch -n, ott megtaláltok képeket, eredményt.
Most kezdődik a coach meeting.
Üdv Magyarország! sziasztok. Zsófi, Viki, Domi, Robi, Timu