Igazi kihívás előtt a tengeri bajnokság mezőnye – rajthoz áll a négyszeres címvédő Czégai Péter és címvédő bajnok csapata

Felpörgött a nevezés – megtelt a Salona 37 R osztály


Az alig 2 hónap múlva kezdődő VI. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság (VI. MTNB) egyetlen versenyző számára sem lenne igazi kihívás, ha az úgynevezett „király kategória” címvédői nem állnának rajthoz. A sokszoros magyar bajnok és athéni olimpikon, Czégai Péter és legénysége háza táján mindössze annyi változás történt, hogy támogató váltás következtében a csapat neve ugyan más lett, a rutinos egység azonban marad lényegileg a megszokott felállásban.

Nem árulunk el azzal titkot, hogy sokan a címvédők nevezésére vártak. Sőt, akadtak olyan egységek is, amelyek a Czégai Péter kormányozta bajnok csapat döntéséhez kötötték, hogy elinduljanak-e az idei, sorrendben a VI. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságon. Czégaiék folyamatosan jelezték, hogy részükről a szándék egyértelműen megvan, az anyagi háttér azonban kérdőjeles volt, mert egykori támogatójukkal lejárt a szerződésük. Szponzoruk elégedett volt azzal, amit a vitorlázásból kapott a csapaton keresztül, de idén újabb területeket próbál kiaknázni. A Subaru márkát képviselő import cég azonban meglátta a csapatban rejlő lehetőségeket, így Subaru Sailing Team néven töretlen lehet a 8 főből álló – egyenként is sokszoros magyar bajnokot felvonultató – team sikersorozata a tengeri bajnokságok történetében.

Czégai Péter jól ismeri az új helyszínt, Cres-t és örül, hogy a Dufour 44-es flotta főszerepet kap a bajnokságon. Az immáron két-gyermekes kapitánnyal beszélgettünk:



Egyértelmű volt számodra, hogy a Dufour 44-et választjátok a sportosabb JOD 35-el szemben?


Mivel több éve már ugyan abban a felállásban versenyez a csapat, nem is volt kérdés, hogy a D44-et választjuk, hiszen a jelenlegi választékból ez az egyetlen 8 fős hajó, a csapaton pedig semmiképp nem változtatnék. Ráadásul sokkal jobb versenyhajónak tartom, mint a match 42-t, amivel eddig versenyeztünk a tengeri bajnokságokon. Szerintem jobban átgondolt a kivitelezése; könnyebben kormányozható; és ezek a vitorlások valóban egységesnek mondhatók.



Idén jubilálhattok, meglesz az ötödik tengeri bajnoki cím?


Mindenképp győzni jövünk, az nem is ellenfél, aki nem győzelmi szándékkal érkezik. Ráadásul nyitott vagyok a változásokat illetően. Nagyon jól ismerem a versenykiírásban szerepelő vízterületet, ide komoly szelek lejöhetnek október közepére. A regattán szereplő flotta mindegyike tökéletesen alkalmas megbirkózni ezekkel az időjárási viszonyokkal. Nagy szerepe lehet a tapasztalatnak, jól kell tudni megfelelően csökkenteni a vitorla felületet. Egy jól végrehajtott manőverrel, az időben felismert helyzetben akár 50-60 csomós szélben is remekül lehet irányítani ezeket a hajókat. Mindezek mellett idén a szerencse faktorral is számolunk a hosszabb túrafutamok és az éjszakai navigációs menet miatt, hiszen ilyen távolságoknál és a vak sötétben sokkal nehezebb figyelni az ellenfeleket.

Bízom a csapatom tudásában és rutinjában, szeretnénk meghálálni a Subarunak, hogy mellénk állt.


Megtelt a Salona 37 R osztály


Az már biztos, hogy a Salona 37 R osztályban teltház lesz, a teljes flotta rajthoz áll. A JOD 35 és a Dufour 44 kategóriákban azonban még van hely. Érdemes kihasználni a bajnoki kedvezményt, melyet Bednár Tibor, a VI. MTNB főszervezője az idei nagyhajós bajnokoknak ajánlott. Erről bővebb információ olvasható a bajnokság hivatalos honlapján:

www.tengeribajnoksag.com