Közel 100 versenyző az V. Spirit Kupán


1. versenynap / 1. futam

Szikrázó napsütésben, 8-9 csomós ÉK-i szélben rajtolt el a dalmát szigetvilágban az V. Spirit Kupa 17 versenyző egységet számláló mezőnye. A majdnem 100 vitorlázó Murter-sziget

NY-i oldaláról kezdte meg a küzdelmet a monotype Elan 340-ek fedélzetén. Minden egység szépen áthaladt a rajtvonalon. Schulek Csaba és „vénuszai” látványosan kezdték meg közös vitorlázó pályafutásukat, okosan rajtoltak, majd lendületesen kreuzoltak tovább az első pályajelig, amit az ötödik helyen vettek. Becenevüket onnan kapták, hogy a kapitányon kívül csak hölgyekből álló legénység, azaz leányság, stílszerűen a Vénusz nevű vitorlást húzta a hajósorsoláson. A pálya eleje egy fél mérföldes cirkáló szakasz volt, ahol kissé szétszóródott a mezőny, az addigra már helyenként 5-6 csomósra mérséklődött szélben. Ezt egy hosszabb hátszeles szakasz követte, majd a szélváltók következtében néha félszélben, máskor újra kreuzolva folytatódott a regatta. A tengeren már összeszokott Kutics Krisztián kormányozta team és a J24-es osztályban versenyző Alibán András és ambiciózus legénysége hamar az élre tört. A Kornati-sziget É-i oldalán fekvő Dajan-sziget kerülése után ismét spinnaker vitorlát húztak a csapatok, ahol már egyértelműen ez a két csapat vezette a futamot. Õk folyamatosan páros versenyben voltak és forduló csatát vívtak egymással. Ruják István versenyrendező közben kacérkodott a rövidítés gondolatával. Végül az É, ÉNY-i irányból folyamatosan erősödő szélnek köszönhetően maradt az eredeti pálya, a befutó az Opat-hegy után, a Kornati Nemzeti Park bejáratánál volt. Kuticsék jobban bírták a gyűrődést, ők futottak be elsőként. Mögöttük egy nagyszerű hajrát produkálva, Előd Botondék érkeztek, majd Alibánék következtek. „Az egész nap során jól együtt volt a csapat, összhangban dolgoztunk, aminek meg is lett az eredménye.” – összegezte Hegyi Márton, a győztes csapat egyik tagja.


Végeredmény:

1. Kutics Krisztián és csapata

2. Előd Botond és csapata

3. Alibán András és csapata

4. Sabján Annamária és csapata

5. Novák Csaba és csapata

6. Krauth Balázs és csapata

7. Prédl András és csapata

8. Rácz Péter és csapata

9. Ormándlaki Áron és csapata

10. Bajusz András és csapata

11. Schulek Csaba és csapata

12. Szutor Ferenc és csapata

13. Gál Zoltán és csapata

14. Skala Zoltán és csapata

15. Limonetti Bonuist Tamás és csapata

16. Tóth Ádám Balázs és csapata

17. Novák Balázs és csapata


2. futam

Kuticsék dupláztak, Bajuszék megtáltosodtak

Az V. Spirit Kupa versenyzőit az esőcseppek kopogása ébresztette Piskerán. A rajtvonal kitűzésekor azonban már nyoma sem volt az esőnek, a nap is próbálkozott előbújni a felhők mögül. Kifújt 13-15 csomós Bóra fújt, amikor a Kornati csatornában elrajtolt a 17 egység. Cirkálva haladtak az első pályajelig, majd a Krpeljina-sziget kerülése után hátszélben folytatódott a verseny nagy része. Ruják István versenyrendező erre a napra kimondottan olyan pályát készített, ami taktikai és navigációs feladat is egyben. Mivel csak egyetlen szigetet kellett kötelezően kerülni, a 13 tengeri mérföldes távon a csapatok saját belátásuk szerint dönthettek, hogy milyen útvonalat választanak az a Kornatok elszórt szigetei közt. Az 1. futam győztes csapata, Kutics Krisztiánék vették elsőként a szigetet és innentől egyszer sem veszítették el fölényesen vezető pozíciójukat. A futam felénél Kuticsék mögött Alibán Andrásék voltak a második helyen, majd az előző naphoz képest teljesen megtáltosodott Bajusz Andrásék következtek. A mezőny második felében is nagy csatározások folytak, Novák Balázsék például hátszél vitorla nélkül is remekeltek, a 14. helyen futottak be. Limoneti Benoit Tamásék pedig 5 helyezést javítottak az első futamukhoz képest. Az élbolyban versengett még a vasárnapi ezüstérmes Előd Botond legénységével; valamint Sabján Annamária lánycsapatával. A Telascica-öbölben kijelölt befutóhoz közeledve Bajuszék még egy hellyel előrébb kerülve a második helyen értek célba, a duplázó Kuticsék után. Alibánék pedig egy újabb harmadik helyezéssel végeztek. „Mára szokott össze a csapat és a hajón is sikerült optimalizálnunk a beállításokat.” – mondta Fellegi Béla, a 2. helyezett csapat egyik tagja.


3. futam

Előd Botondék megszerezték első futamgyőzelmüket

Mivel az időjárás alkalmas volt pályaversenyre is, a Piskera – Sali túraverseny után Ruják István úgy döntött, kitűzi az up & down pályát a Salihoz közeli vízterületen. A rajt előtti eső ugyan elmosta a szelet, így 4-5 csomós szélben kezdődött a futam, szivárványos égbolt alatt. A cirkáló szakasz végén már Előd Botondék vették elsőként a kreutz bóját, mögöttük Ormándlaki Áron és csapata, valamint az összetettben vezető Kutics Krisztiánék jöttek. Kuticséknak tökéletesen sikerült a spinnaker felhúzás, így könnyen Ormándlakiék elé kerültek. Valamennyi hajó a pálya bal oldala felé igyekezett, de a szél a jobb oldalon is frissülni kezdett, emiatt Alibán Andrásék, Novák Csabáék és Skala Zoltánék azonnal kihalzoltak a bójavételt követően. A szél időközben helyenként 1-2 csomóra is mérséklődött, ezért szinte egyetlen egység sem tudta elkerülni a „privát lavórt”, azaz majdnem teljes szélcsendben álldogáltak néha a hajók. Az újra erősödő szelet Alibán Andrásék használtak ki a legjobban, ez egészen a második helyig vitte őket. Skala Zoltán remekül dirigálta legénységét, az ötödik helyről előrelépve, végül a 3. helyen futottak be. Az eddig csak futamgyőzelmeket hozó Kutics Krisztiánék ezúttal az ötödik helyig jutottak, előttük a címvédő Sabján Annamari és csapata teljesítette az első hátszél végén lerövidített futamot.


Második futam eredmény:

1. Kutics Krisztián és csapata

2. Bajusz András és csapata

3. Alibán András és csapata

4. Előd Botond és csapata

5. Sabján Annamária és csapata

6. Novák Csaba és csapata

7. Skala Zoltán és csapata

8. Krauth Balázs és csapata

9. Schulek Csaba és csapata

10. Limoneti Benoit Tamás és csapata

11. Gál Zoltán és csapata

12. Szutor Ferenc és csapata

13. Prédl András és csapata

14. Novák Balázs és csapata

15. Rácz Péter és csapata

16. Ormándlaki Áron és csapata

17. Tóth Ádám Balázs és csapata


Harmadik futam eredmény:

1. Előd Botond és csapata

2. Alibán András és csapata

3. Skala Zoltán és csapata

4. Sabján Annamária és csapata

5. Kutics Krisztián és csapata

6. Bajusz András és csapata

7. Novák Csaba és csapata

8. Krauth Balázs és csapata

9. Rácz Péter és csapata

10. Ormándlaki Áron és csapata

11. Prédl András és csapata

12. Novák Balázs és csapata

13. Gál Zoltán és csapata

14. Szutor Ferenc és csapata