Ma került bemutatásra Valenciában a 34. Amerika Kupája protokollja, időpontja és a résztvevő versenyhajók.

A protokoll tervezését főként a média határozta meg, Coutts azt hangoztatta hosszasan, milyen nagy a média szerepe, ezért a közvetítések előtérbe kerültek a tervezés során. Célközönségnek sokkal inkább a Facebook generációt és nem a Flinstone generációt tartja. A kihívók Világkupa sorozatban mérik majd össze tudásukat. Az új AC-72-esek nagyobb széltartományban lesznek képesek versenyezni, mint elődeik, könnyű beazonosításukra nagy nemzeti zászlókat fognak elhelyezni a hajókon.

A hajók büdzséje határos lesz: A futtatott legénység száma 17-ről 11-re csökken. (Bizonyos kimutatások szerint a személyi költségek a korábbi költségvetés közel felét tették ki.) A tesztek során az egytestűeket hasonlították össze a többtestűekkel, többek között a párosversenyre való alkalmasságuk, közvetíthetőség, a fedélzeten történő pörgős események életszerű átadása alapján.

Az AC-72 – Pete Malvin mutatta be az új hajót, amely az első merevszárnyú katamarán az AC történelmében. A 11 fős személyzet erős szélben is képes lesz versenyezni a szárny konfigurálása révén.

Vincenzo Onorato: Alacsonyabb költségek és látványosabb Kupa volt a két fő cél. A versenysorozat 20%-kal olcsóbb lesz, mint az egytestűek esetében, 3-33 csomó között lesz képes versenyezni és ez lesz a legfairebb AC protokoll, ami valaha napvilágot látott, csak állítólag alaposan el kell olvasni.

2012-től Ifjúsági AC-t is rendeznek, hogy a közönség megismerkedhessen a fiatal tehetségekkel is. Az AC-n versenyző 72esek kistestvére lesz az AC-45-ös, amelyből már decemberben készen áll pár darab Új-Zélandon tesztelésre várva. A hajókat képesek lesznek repülőre rakni és úgy szállítani, lehetővé téve a versenynaptárban az egymáshoz közeli időpontokat. A flotta júniusra készül el várhatóan. A hajókat nem a csapatok, hanem egy gyártó készíti, mind a platform, mind a szárny tekintetében, biztosítva ezzel a one-design jelleget, de kisebb módosításokra lehetőséget biztosítanak.

Több kihívó támogatta a többtestű verziót, mint az egytestűt. Mivel a legtöbb párosverseny, 60-80% között a rajtnál dőlt el, ezért annyira nem volt utána izgalmas. Ezért most gondolkoznak a klasszikus up&down pálya módosításán is, hogy a verseny a befutóig izgalmas legyen.