A reggeli rádióadásban a versenyszervező David Kellett beolvasta a várható időjárást, amelyben vihar veszélyére hívta fel a hajósok figyelmét!



A vihar meg is érkezett és meg is tizedelte a Rolex Sydney Hobart mezőnyét. A 40-50 csomós szél a délután folyamán 5 hajót is feladásra kényszerített egyetlen óra leforgása alatt New South Wales déli partjainál. A mezőny zöme 3 reffel és többnyire viharfokkal folytatta útját az erős szembeszélben.

A 66-lábas Dodo (The Stick) Edenben kötött ki, hogy törött karú legénységét kirakja. A viharban a 38-as Swish volt az első, majd a korábban már győztes 90 lábas YuuZoo adta fel szakadt orrvitorlája miatt. A csapatnak már tegnap akadtak bajai, ugyanis a rajt után 5 órával bőszeles menetben 2 emberük is vízbe esett, akik kimentése sok időt vett igénybe, később 10ezer liter víz árasztotta el a hajót és ez rövidzárlattal fenyegetett az extra súly problémán túl. A lyuk, melyen a víz áramlott be a sebességmérőt tartotta korábban, melyet elmosott a víz. Kisebb káosz alakult ki, miután mindkét vízpumpa felmondta a szolgálatot. A csapat végül kivödrözte és kézipumpázta a vizet, majd kikötött Edenben.

Aztán jött a 47-es Shamrock kormányproblémák miatt, majd a Volvo 60-as Southern Excellence rigje tűnt gyengének a folytatáshoz és a mozgáskorlátozott legénységgel induló TP52-es Wot Eva sem bírta. Jim Cooney maxiját a Brindabellát is kiütötte a vihar, az 1997-es győztes nagyvitorlája szakadt ketté. Az Exile és a Peterson 44-es Bacardi is kiállni kényszerült. Összességében már 9 hajó adta fel a 87 hajós mezőnyből.

A versenyt továbbra is Wild Oats XI vezeti Mark Richarddal a kormánynál. A supermaxi már csak 260 mérföldre van a céltól, valahol a Bass-szoros közepén. A második helyen a sportolókkal tűzdelt supermaxi, az Investec Loyal. A nap nyertese az Ichi Ban és a 30 méteres maxi a Lahana, Grant Wharington hajója a Wild Thing jóval nyugatabbra helyezkedik el, és majd kiderül mennyire jó ez nekik.