A Virbac-Paprec 3 továbbra is őrzi vezető helyét, bár most behúzta a kéziféket, hiszen az ausztrál kapuig megszerzett, több mint hétszáz mérföldes előnyéből már csak alig több, mint négyszáz maradt.




Az első négy hajó, a VP3, a Mapfre, az Estrella Damm és a Groupe Bel már elhagyta a Leeuwin-fok vonalát és Új-zéland felé vették az irányt, ahol majd a két sziget között, a Cook-szoroson keresztül kell továbbhajózni.
Öröm lesz ez a hajóknak, hiszen a mezőnyből nem kevesebb, mint hetet itt építettek. A legújabb hajó a VP3, aminek tavaly májusban volt az első vízre tétele.

A napos idő még nem jelent meleget

Izgalmas a verseny, bár most sok taktikai szabadsága nincs a versenyzőknek, hiszen sok a biztonsági kapu, így nehéz olyat szelet találni, amiért esetleg megéri kicsit többet menni. Az előző héten a Forum Maritim Catalá volt az, aki még kihasználta a Horn-fok előtt láthatatlansági lehetőségét és ő eddig az első, akinek ezzel sikerült feljönnie két helyezést is. A Central Lechera Asturiana sikeresen megjavította kiel billentő szerkezetét és már meg is előzte a már utolsó helyen álló We Are the Water-t. A Hugo Boss a Gaes nyomába eredt egy jó déli menettel és az Amsterdam kapu után meg is előzte a lányokat és már kilenc mérföld előnyük van.

a svert

A héten a Mapfre dolgát nehezítette, hogy eltört az egyik svertjük, így egy kis kihívás elé került az olimpiai érmes páros, de sikeresen megjavították a sérülést és még helyzést se vesztettek vele.
Nem lehetett könnyű dolog a négy méter hosszú, száz kilós svertet megjavítani, a hajóban a csiszolni, laminálni, de a spanyol duónak sikerült megtennie négy hosszú nap után. Aludni szinte semmit nem tudtak, hiszen a javításokra csak alvásidőben van lehetőség. Az éjszakák bár nem olyan hosszúak, nem könnyűek, hiszen amikor nem az autopilot viszi a hajót, eszméletlen fárasztó. Az egyetlen dolog, amit az ember lát pár csillagon kívül, az a négy kijelző az árbocon. A többi mind érzésre megy, mint a dingikben. Egy óra hullámokon való kormányzás után az ember már csak aludni akar, annyira fáradt, de akkor még van három óra a váltásig…

készül

kész a svert

A Groupe Bel kicsit lemaradva a Mapfre és az Estrella Damm mögött, nagy dilemmában van, hiszen még az Atlanti-óceánon szinte használhatatlanná szaggatták az egyik gennakerüket és az erős spinnakerüket. Azon gondolkodnak, hogy érdemes-e kiállni új-zélandon és új vitorlákat bepakolni, hiszen innentől már 48 órára meg kell állni, ha kiáll az ember.  A Renault Z.E.  még jó száz mérfölddel utána, ő volt az, aki próbálkozott délnek nyitni, de sajnos nem jött össze és megduplázta hátrányát a Groupe Bel-el szemben.
A Mirabaud és a Norvég formula már régóta száz mérföldön belül haladnak, szinte egymás mellett, hol egyik, hol másik jobb pozícióban, de szinte páros versenyt vívnak a hatodik helyért.

Hugo Boss

Érdekesség, az első és az utolsó között már majdnem egy óceánnyi a különbség, 3500 mérföld lemaradása van a VP3-al szemben a We Are The Waternek, ami ideális körülmények között is több, mint 1 hét időkülönbség.

mi vagyunk a víz