Míg a Sodebo hátránya az Egyenlítőnél még csak 9 és fél óra volt, ma már közel két napra nőtt Francis Joyon IDECjéhez képest.

Határozottan nem volt szerencsés Coville Dél-Amerika partjai mellett és jóval nagyobb távot lassabban megtéve ért el a Jóreménység-fokhoz, mint a rekordtartó Joyon, aki egyedül is gyorsabb volt eddig a pontig, mint 2005-ben a csapatban vitorlázó Orange2. Coville hátránya itt 1200 tengeri mérföld volt, persze benne volt a pakliban, hogy összeszed valamennyit, de ekkorára nem számított ő sem. Coville úgy érzi, hogy a Leeuewin fokig nincs sok esélye rájönni Joyonra. Az elmúlt pár napban hátránya úgy 1350 mérföldön stagnál. Akkor talán még van esélye 57 nap alatt befejezni útját, ha a Horn-fokig ezer mérföld alá szorítja hátrányát.


Thomas Coville a TheDailysail főszerkesztőjének mesélt élményeiről, tapasztalatiról, miszerint, ha valaki többtestűvel vág neki az óceánnak, akkor eléggé benne van az esélye, hogy felborul, ez az egyik fő különbség az egytestűekkel szemben és egyben az ára a sebességnek. Azt, amit mostani útja elején láthattunk, azaz amikor a Sodebo orra mélyen a hullám alá fúródott, szokványosnak tartja Coville, csak általában nincs aki lefilmezze.


Elmondása szerint már nem nagyon retteg ilyenkor, mivel elég hosszú a hajó orra, ahogyan a svert, kormány is. Pár napja is volt hasonlóban része, amikor 50 csomós szél kényszerített időnként a menekülésre a 32 méteres trimaránt. Egy esetben a hajó 30 csomóval rongyolt, amikor a hullám alján mindhárom test lefúrt és szinte teljesen égnek meredt a hajó fara, melyhez képest a videón is látható manőver csak egy vicc volt.


Összehasonlítva az ORMA 60-asokkal Francis Joyon hajója az IDEC és a Sodebo jóval stabilabb. A 60asok 60 láb hosszúak és ugyanilyen szélesek is, míg az új generációs hajók már jóval hosszabbak, 105 lábasak viszont csak 55 láb szélesek, ezért elég kicsi az esély, hogy orra bukjon vele valaki. Elméletileg.


A szóló vitorlázók amúgy nem választanak túlságosan déli útvonalakat, részben azért, hogy ha túl erős lenne egy front, akkor északra menekülhessenek, másrészt a jég miatt. Coville küzdelme elején még szerencsésnek érezhette magát, mert 4 órákat is képes volt aludni, de amióta délre érkezett, már csak napi 2 óra jutott neki az intenzív pihenésből.


Forrás:

Sodebo-Voile.com

TheDailysail.com