Az első IMOCA 60 versenyük után a BWR-en második helyezett lett a spanyol duó, Iker Martinez és Xabi Fernandez. Lássuk, mi történt velük a BWR-en.

sajtótájékoztató

Egy kis háttér:

2010 Február: Miután megvették Michel Desjoyeaux Vendee Globe győztes Farr tervezésű hajóját a Fonciát, a páros elment 6 hétre a “Professzorral” egy IMOCA 60 “kiképzésre”, ahol a parti csapattal megtanulták, hogy is működnek a dolgok a hajón. Ezután elmentek a mesterrel és megnyerték első IMOCA versenyüket, a Grand Prix Douarnenez-t.

2010 Április-Június: A verseny után visszavitorláztak a bázisra, Sanxenxoba, majd májusban Port La Foret-ba, mielőtt a spanyolország körüli versenyen részt vettek, amin 5. helyen értek célba.

Már majdnem otthon

És a BWR:

December 31.: Elrajtoltak a mezőnnyel, de sajnos az északi partoknál ragadtak, így Gibraltárt csak a 9. helyen vették.

Január 10: Feljöttek az 5. helyre és megszerzik a “sebesség királyok” címet, mivel folyamatosan 20 csomó feletti sebességgel haladtak a Zöldfoki-szigetek után.

Január 15: Mivel a Foncia és a VP3 kiállt Recifében, a Mapfre feljött a második helyre, majd szellem módba kapcsoltak ahogy a francia hajók visszatértek a versenybe és 183 mérföldet jött az újonnan vezető Estrella Damm-ra.  Ugyan a középút nem jött be nekik és a nyugatiak elmentek, majd a keletiek is úgy nézett ki, hogy becsúsznak eléjük, de kemény munkával sikerült a 3. helyre visszaérni.

Január 26: Feljöttek a 2. helyre, mivel a Foncia eltörte árbocát. 543 mérfölddel voltak ekkor lemaradva, majd a Jóreménység-foknál 3 nappal később jártak, 730 mérfölddel lemaradva a vezető VP3-tól.

Február 4-re lecsökkentették hátrányukat 412 mérföldre.

Február 11: felfedezik, hogy súlyos sérülés van a svertjükön, amit a hajón megjavítanak.

Február 16: VP3 megáll 48 órára Wellingtonban, a Mapfre akkor lép be a Cook-szorosba, amikor a franciák kiérnek onnan.

Február 25: Két kapun át a VP3 nyomában szorosan: 8,3 mérföldre közelítették meg őket és ezzel megnyerték a Csendes-óceáni trófeát, ami a Cook-szoros és a Horn-fok között volt kiírva.

Március 3: Kerülik a Horn-fokot, majd külső segítség nélküli megállásra kényszerülnek, hogy megjavítsák a felhúzóikat. 220 mérfölddel lemaradva állnak vissza a versenybe.

Március 11: A VP3 ellép a ST. Helena nagynyomású rendszerből 544 mérföldre a Mapfrétól, akik egy nyugatabbi úton maradtak le.

Március 19: Az Atlantin a Doldrumoknál újra közel kerülnek a vezetőkhöz, de 111 mérföldnél nem jutnak közelebb.

Március 25: Mindkét hajó szellem módba kapcsol a közeli nagynyomású rendszer miatt és a VP3 240 mérfölddel arrébb bukkan fel.

újra otthon

Április 4: Mapfre elhagyja Gibraltárt, VP3 megnyeri a BWR-t.

Április 5: Mapfre beér Barcelonába második helyen 94 nap, 21 óra 17 perc és 35 másodperc versenyzés után.

a befutás