avagy beszámoló a 2011-es szezon első edzéséről
Április 28-30 között kerül megrendezésre a Wild Joe számára első idei offshore verseny, az Adriatic Race, melyre a csapat 4 napos edzőtáborral készült. Az eredetileg 5 naposra tervezett edzés az időjárás miatt egy napot csúszott, de mivel az azt megelőző egy hónap folyamán a hajó sok központi eleme átvizsgálásra és felújításra került, amit éles helyzetben még nem volt alkalmunk kipróbálni, hasznosan teszteléssel, finomhangolással telt ez a nap is. A közel egy hónapos munka alatt a billenthető tőkesúly mechanikai alkatrészei, az azt mozgató hidraulika rendszer és tartó szerkezet, az árboc álló kötélzete és mozgó elemei, valamint az összes szerelvény a fedélzeten, teljes körű átvizsgáláson esett át és ahol szükséges volt, cserére kerültek az érintett elemek.
Óvatosan, a szenzorainkat maximális érzékenységre állítva, minden rezdülést figyelve, azonnali reagálásra és beavatkozásra készen tettük meg az első manővereket. Nem tapasztaltunk semmilyen rendellenességet, jól vizsgázott tehát a hajó, amiért a Németh Áron, Palatinus Tibor, Király Zsolt, Galgóczi Tamás alkotta műszaki gárdának jár elismerés.
Két új taggal kiegészülve, 16 fővel a fedélzeten az első napot a bevitorlázásnak szenteltük, amit 10-12 csomós NY, ÉNy-i szélben, ragyogó napsütésben kezdhettünk meg. Az elsődleges cél az volt, hogy mindenki a lehető legrövidebb időn belül visszarázódjon a feladataiba. Jól működtek a tavaly berögzült mozgássorok a manővereknél, az új csapattagok is könnyen felvették a ritmust és a műszerek kalibrációjának ellenőrzése után -ott folytatva, ahol tavaly abbahagyták a mesterek – célba vették a sebességnövelést. Apró állításokkal a vitorlákon, vadászták a tized csomókat, míg apró lépésekkel el nem érték, ill. olykor túlszárnyalták a még ausztrálok által utoljára lejegyzett célértékeket.
Második nap a 3-as váltás gyakorlását tűzte ki célul a csapat, amit a forgolódó le-leálló szél tett igazán színessé. Harmadik nap már kicsit stabilabb szélviszonyok között folytathattük az előző nap megkezdett munkát.
Az utolsó napon a North Sails horvát képviselőjével (Marko Marinovic-val) teszteltük az általuk készített, majd a tavalyi tapasztalatok alapján átalakított legújabb offshore (csökkenthető felületű) fővitorlát és segítségével a megfelelő beállításokat is megtaláltuk.
.
Az edzés után a csapat előkészítette a hajót a megközelítőleg 250 mérföldes Adriatic Race-re és az azt megelőző Vis szigetre történő átvitorlázásra, ahova április 27-én indul a hajó Kremikből.
Adorján Csaba
Trimmer
Kis bulvár:
Palkovics Krisztián a Wild Joe fedélzetén