Az elmúlt héten már bemutattunk egy hajót, amely kifejezetten a TBS Nagydíjra készül. Most egy kevésbé specializált, de szintén erre a terepre is való verdával ismerkedhetünk.
Nézzük, hogy mit mond Andrej Justin a hajó tervezője:
„CODE8 tervezésénél olyan vitorlázóra gondoltunk, aki a prémium minőséget helyezi első helyre és tisztában van azzal, hogy a mennyiség és a minőség két különböző dolog. Ezért törekszünk arra, hogy minden tekintetben a maximálisat nyújtsuk. Olyan ez, mint valaki, aki Omega órát visel a karján, nem pedig egy olcsó műanyagot. Minden tudásunkat beleadtuk, hogy megtervezzük és megépítsük a kompromisszummentes „Day-Sailer-Racer”-t, hogy Európa tavain és partközeli tengereken versenyezzenek. A hajót elsősorban csapathajónak szánjuk pálya- és túraversenyekre egyaránt, ugyanakkor egykezes versenyeken is nyerőesélyes. A hajó mérete és súlya garantálja a könnyű közúti szállíthatóságot, egyszerű kikötést és kényelmes parti tárolást. A testen végighúzódó határozott törésvonalat és a 2,58m szélességet hosszas CDF és VPP tesztek eredményezték, mely a lehető legjobb kompromisszuma a bőszeles és a cirkáló teljesítménynek. Az erőteljes törésvonal, mely elér a hajó orráig, minimalizálja a nedvesített felületet és a hosszanti trimet, ugyanakkor növeli a stabilitást és hullámzásban szárazabban tartja a decket. Az 1,8m-es merülést azért választottuk, mert együttesen a nagy tőkesúly/összsúly aránnyal, a legjobb kompromisszum a bőszeles és a negyedszeles teljesítményben. Mélyebb keel növelné a hajó hosszanti tehetetlenségét, ami lassabb és vizesebb cirkálást eredményezne. Nem mellékesen az 1,8m-es tőkesúly „járulékos vesztesége”, hogy alkalmassá teszi a hajót sok sekélyebb vizű tóra is. A tervezéssel összhangban prémium szinten vannak az építési anyagok és technológiák is: kezdve a CNC marógép által készített ősmintával, karbon-epoxi-szendvics konstrukcióval folytatva, minden alkatrészt hőkezelve, az egyedi vízballaszt rendszert beépítve, nem utolsó sorban a magas színvonalú deck felszereltségig.”
Mint fent olvasható a Code8-al a tulajdonosnak hosszú távú tervei között szerepel a csapatvitorlázás, de méreteit tekintve tökéletesen alkalmas egyedül megkerülni a Balatont is. A hajó a Pauger műhelyben épül. A három részből készülő hajó (alsó héj, felső héj, belső) gyors és pontos építést tesz lehetővé. A tulajdonos semmit nem bízott a véletlenre. Az előzetes tervek szerint Litkey Farkas fogja a hajót kormányozni a TBS Nagydíjon. Ezen kívűl erre a versenyre még biztosan kész lesz egy. Míg a harmadik esetében ha kész lesz akkor Soponyai Géza viszi.
Mikor arra jártunk éppen a sablonok előkészítése folyt.
A hajó nem rendelkezik billenthető tőkesúllyal, mindössze egy opcionálisan beszerelhető vízballaszt rendszerrel. Ennek súlyát is alap esetben a bulbába vitték, hogy optimális legyen a súlyelosztás.
Teljes hossz (orrsudárral): 10,2 m
Vízvonalhossz: 8,0 m
Testhossz: 8,0 m
Szélesség: 2,58 m
Merülés: 1,8 m
Súly: 895 kg
Tőkesúly: 550 kg
Tőkesúly/összsúly arány: 0,615
Nagyvitorla 32,2 m
2
Orrvitorla1: 21 m
2
Orrvitorla2 14 m
2
Code Zero: 43 m
2
Gennaker 90 m
2
A hajótest sablon bal oldala
A belső darab
Folyik a munka
A hajótest sablon jobb oldala
A fedélzet
A fedélzet fényesedik
Az ősminta megtette kötelességét, az ősminta mehet
Az 520 kg-os bulba szerszáma