Folytatódott az erős szél a verseny utolsó három napján.

4. nap

A csütörtöki erős szél után másnap már kellemesebb idő fogadott, bár mikor elindultunk vízre, épp elkezdett esni az eső, de legalább nem tépte le a hajunkat a szél. Mikor kiértünk a pályára, a radiálok  rajtoltak éppen a délnyugati szélben és sajnos meg kellett várjuk, míg befejezik a futamot. A rajt csak a második próbálkozásra ment el, jobbra tendáltam, ami a kreuz feléig jól is nézett ki, de sajnos jött egy elég markáns szélforduló balról, ami végül 25 fokkal forgatta el a szelet, így nem értem fel jól. A raumban és a hátszélben jöttem fel pár helyet, következő kreuzban balra tartottam, mert kicsit visszafordult már a szél jobbra és a balra pörgésre számítottam. Sajnos ez nem jött meg és a szél tovább pörgött jobbra, így ugyanott értem fel kreuzban, mint az előzőben és hátszélben már csak pár hajót tudtam megverni, mert eléggé széthúzódott a mezőny.

470

Következő futam előtt módosították a pályánkat, mert belelógott a 470esekébe, így megint egy szűk óra halasztás következett. A futam megint nem indult el elsőre. Viszonylag tiszta rajtom volt, verettem balra. A szél nem gyengült, 20 csomó körül fújt, a pöffökben néha 25 körül is volt. Szinte legszélső hajóként fordultam, amikor jött egy kis balra pörgés és elég jól nézett ki. Aztán szépen kezdett lassan lepörögni a szél, de még mindig jól álltam. Sajnos nem tudtam az élességet tartani, így estem be az alattam lévőkhöz, de még így is jól értem fel Ed Wright-tal együtt. Raumban és hátszélben megettem még pár embert, így 18-nak vettem a hátszélbóját. Balra mentem megint, de sajnos a sebességem nem volt a legjobb, így lassan estem vissza a kreuzban, de még így is bőven a felében értem fel. A hátszélben nemváltozott már sokat a helyezésem, 25 körül végeztem. Jó óra kreuzolás után értünk vissza a kikötőbe.

5. nap

A szél most is keményen fújt, sokan jöttek már vissza a pályáról törött árboccal és szakadt vitorlákkal, mikor leértünk a kikötőbe. Nekünk halasztották a rajtunkat, majd később 5 órára tették, de mivel délután tovább erősödött, nem volt már futamunk. Délután viszont megtartották a 470esek és a Star Medal Race-t a part alatt, amit az interneten virtuálisan, míg élőben hatalmas kijelzőn, kommentárral lehetett élvezni.

hátszél

470 férfiben izgalmas volt a végjáték, a harmadik helyen álló görögök még megverhették a második helyen álló horvátokat, amit sikerült is végül, így ausztrál gyözelem mellett görög ezüst és horvát bronz lett az eredmény.

470 nőiben a hollandoknak kényelmes előnyük volt a japánokkal szemben, akiket két brazil egység követett. Végül a két brazil cserélt csak helyet a listán, így a holland lányok, Lisa Westerhof és Lobke Berkhout győztek.

még így is befutottak

Starban kicsit foghíjas volt a mezőny, nyolcan indultak csak a medal raceben, mert délelőtt eltörtek az árbocok és nem sikerült már cserélni a medal race-re, így Iain Percy és Maciej Grabowski nem álltak rajthoz. A futamot a holland Roy Heiner nyerte, de a versenyt Robert Scheidt. Második lett Mateusz Kusznierewicz, míg harmadik a norvég Eivind Melleby kormányozta hajó.

6. nap

Erős szélre ébredtünk, de még vállalható volt. Reggel már elkezdődtek a medal race-ek, aminek hatalmas sikere volt. 49-er volt az első osztály, ami elrajtolt. A verseny izgalmas volt, a második kör végéig az összetettben harmadik helyen álló új-zélandiak vezettek, amikor jött egy pöff a kreuzbójavétel után és a gennakerrel felborultak, így elúszott az esélyük a második helyre. Az első helyért is komoly csata dúlt, gyakorlatilag az ausztrál és a brit egység párosversenyzett a futamon. Próbálták egymást zavarni, ahogy csak lehetett. Végül a jobb fordulóikkal a britek végig tudták tartani az ausztrálokat és bár az utolsó hátszélben elmentek, még így is volt elég pontelőnyük, hogy megnyerjék a versenyt. Brit győzelem, ausztrál ezüst, új-zélandi bronz.

Bambi

A finnesek futamát is sikerült még megnézni, itt háromesélyes volt a meccs, az első helyen álló Ivan Kljakovic Gaspicnak 3 pont előnye volt a tavalyi világbajnok Ed Wrighttal szemben és 9 pont az ausztrállal szemben. Ed Wright végig az első helyen vitorlázott, a horvát volt csak a kérdés, hogy sikerül-e feljönnie a második helyre, mert az első kreuzban csak a 9. volt. Az első hátszél végére már 4. míg a következő kör végén már a 3. helyen állt, de sajnos a holland Pieter Jan Postma már nagy falat volt számára, így nem tudta megelőzni. Az ausztrál még a második hátszélben borult egyet, így kiesett a küzdelemből, de meg tudta tartani összetett 3. helyét. Végül tehát itt is brit győzelem.

rajt

A többi futamot sajnos már nem láthattuk, mert mennünk kellett vízre, bár nem volt már gyenge szél. Mire leértünk a pályára, a 470-esek befejezték a futamaikat, így időben rajtolhattunk is, először a verseny folyamán. A rajtra már fújt keményen a szél, olykor 30 csomós befújások is voltak. A rajt simán elment elsőre, szinte mindenki ment ki balra a part felé. A kreuzbójához közeledve már elég keményen fújt, amikor teljesen leengedett lejtvágnival és már enyhén felengedett baummal mentem, kezdtem gondolkodni, hogyan fogunk leejteni raumban, de ez a kérdés megválaszolatlan maradt, hiszen érvénytelenítették a futamot és parti halasztást rendeltek, úgyhogy kreuzolhattunk ki a kikötőig. Később megtudtam, hogy olykor 36 csomós pöff is volt a kreuzban, így nem volt nagy baj, hogy lelőtték. A parton már mindenki kezdett leszerelni és pakolni, hiszen az előrejelzés már csak erősödést mondott. Pakolás végén még a Match Race döntő futamait sikerült megnézni, ahol voltak érdekes pillanatok: ember a vízben, fetrengés a spinnakerrel. Végül a két győzelemig tartó döntőt a holland Groeneveld nyerte a finn Lehtinennel szemben.

baj

Ritka az olyan verseny, ahol ennyi időn keresztül ilyen erős szél fúj. Hát most ez volt, ráadásul mi elég pechesek is voltunk, hogy délutánra tették a futamainkat, hiszen délelőtt még gyengébb szelek voltak, így akkor még lehetett futamokat tartani. Nekünk végül 5 nap alatt 6 futamból hirdettek eredményt, ami a két rossz futamom miatt sajnos nem végződött jól, 39. lettem, ami kb. 10 hellyel van hátrébb, mint ahol lehettem volna a rontott futamaim nélkül.

rsx

A többi osztályban a szörföt kivéve nem születtek túl jó magyar eredmények, de tudjuk, hogy az erős szél, sajnos nem nekünk szokott kedvezni. A szörfösöknél viszont Gádorfalvi Áron bejutott a medal race-be, ahol 9. helyen végzett, de ezzel maradt a 10.. Cholnoky Sára pedig a 18. lett a 36 fős mezőnyben, utolsó futamban egy 3. helyezéssel.

470 férfiben Váradi Imre, Serke Áron 48, Gyapjas Balázs, Kovács Máte 60, Györffy Bálint, Lillik Ákos 62, Gond Gergely, Bors Máté 64. 470 nőiben Péch Fanni és Héjj Eszter 27., Laser Radiálban Karé Réka 52, Héjj Viki 57., Finnben Pál Gaszton 34, Beliczay Márton 39, Hirschler Richárd 47. helyezést értek el.