A mezőny harmada már kiállni kényszerült a TJV-n.
A rajtot 74 órával el kellett halasztani egy erős front miatt, ami igen le is hűtötte a levegőt, de ez nem akadályozta meg a 35 hajót, hogy elinduljanak. 28 csomós délkeleti szélben rajtolhattak el a hajók a franciaországi Le Havre-ból, hogy aztán pár hét múlva Costa Ricára érkezzenek.
Sajnos a zord időjárás miatt a versenyből már 13 hajónak ki kellett állnia.
A sort a 40-es osztályban versenyző Comiris Pole Santé Elior hajó kezdte, akinek vissza kellett fordulnia egy válaszfal delaminálódása miatt. Őket hamar követte a Lecoq Cuisine, ahol Eric Lecoq háta sérült meg és kényszerültek kiállni a versenyből. Utána következett az IMOCA 60-as Akena Vérandas, aki árbocát törte csütörtök éjszaka, szerencsére senki nem sérült meg. A multi 50-esek sem úszták meg, egy törött kormány miatt először a Montopticien.com kényszerült a verseny feladására. A Prince de Bretagne folytatta a sort, akinek az első merevítője sérült meg és kénytelen volt spanyolország felé venni az irányt. Nem sokkal ezután a Crépes Whaou és a FenetreA Cardinal jelentette a partok felé felvett irányukat. Előbbinek az árboc alatti támaszfalán keletkezett egy komoly repedés, míg utóbbin Franck-Yves Escoffier rosszul esett, megsérült a háta és ezért kényszerültek a verseny feladására. Így az 50-esek között már csak ketten vannak versenyben, az Actual és a Maitre Jacques.
Vasárnap dél környékén a 40-es osztályból Alex Olivier 12-14 csomós sebességgel haladva a 25-30 csomós szélben egyszer csak elvesztette a kíljét. A srácok a fedélzeten gyorsan lehúzták a vitorlákat, megtöltötték a 750 literes ballasztot és sikerült stabilizálniuk a hajót, amivel már a partok felé haladnak.
Nem sokkal később a PRB-n is keletkezett egy sérülés az egyik bordán, ami miatt az Azori-szigetek felé vették az irányt egy box-kiállás erejéig, hogy kijavíthassák a hibát. A Chemiée Poujoulat-n egy lék miatt a víz egyszerűen olyan sebességgel jött be a hajóba, amit nem tudtak megállítani és így nem tudták vitorlázva folytatni a versenyt. Később, mikor rosszabb lett a helyzet, helikopterrel kellett őket kimenteni a süllyedő hajóról. A brit duó a Concise-on is kénytelen volt feladni a versenyt, mikor egy repedést fedeztek be a testen, amin folyik be a víz. A Concise osztályában vezetett és 130 mérföldre voltak az Azori-szigetektől.
Az első helyen az Actual áll a multik között több, mint 80 mérföld előnnyel a második és egyben utolsó még versenyben lévő Multi 50-es előtt.
IMOCA 60 osztályban a Virbac-Paprec 3 vezet a Hugo Boss előtt, de szoros köztük a verseny, ők északabbra vannak, mint az üldöző 4-es boly, amit a Banque Populaire vezet.
A 40-esek között az Aquarelle.com vezet az eRDF előtt, míg harmadik helyen a Phoenix Europe Express áll.
Fotó: TJV