2012. 09. 21-23. ( one design ) vitorlás verseny Lengyelország, Mazuri Tavak

Csapatunk, egyetlen külföldi csapatként nemzetközivé tette az első ízben megrendezésre kerülő Phobos Cup vitorlás versenyt, melyet a Dalpol Yacht hajóépítő cég rendezett meg. 22 hajó állt rajthoz a versenyen, melyen 4 futam zajlott le röpke 5 óra alatt. A verseny Lengyelországban a Mazuri tavakon került megrendezésre, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy hagyományossá váljon a verseny a következő években. 3 tagú csapatunk a 8. helyet szerezte meg nagy küzdelem árán. Küzdöttünk egy kis havariával, a folyamatosan 30 fokban forgolódó széllel, és a mezőnyön átvitorlázó turistákkal.  A versenyrendezőség kitett magáért, olyannyira, hogy otthon éreztük magunkat a szó legszorosabb értelmében.

A csapat tagjai: Poller Tamás, Koronczai István, Stricz Tamás A pénteki nap, kolbászsütéssel, közös énekléssel, helyi italuk poharazásával fogadta a versenyrendezőség a résztvevő hajók legénységét, mely kellőképpen megadta a hangulatot az estéhez. Másnak reggel 9 fokos hőmérséklet várt minket, miután kidugtuk fejünket a fűthető hajó belsejéből, mely az itthoni 25 fok után meglehetősen hűvösnek tűnt.

Egyetlen körkormányos hajóként indultunk neki a versenynek, egy Lengyel elektrotechnikai cég ( Demko ), és a Dalpol Yacht támogatásával. Az első futam rajteljárása közben az árbocunk kidőlt, egy eltört stift biztosító gyűrű miatt, melyet a vízen javított meg röpke 12 perc alatt a versenyrendezőség. Mivel a hajók árboca alapból is le és felemelhető a zsilipezés és a kisebb hidak okán, ez a javítás könnyen elvégezhető volt. Sajnos a profilstag alsó egy harmada elgörbült egy kicsit, így veszítettünk élességünkből pár fokot, melyet a cirkáló szakaszokban sebességre való vitorlázással próbáltunk kompenzálni. A verseny kétkörös, UP and DOWN pályán zajlott. A hátszélszakaszokban hátszélvitorla nem volt használható. A rajteljárás hangjelzéseit egységesen harangkongatással oldották meg. A díjkiosztón mindenkinek adtak ajándékot, megköszönve a részvételt. A támogatók igazán kitettek magukért. Jövőre biztosan újra ott leszünk,