Megvan az engedély az America’s Cup és előversenye lebonyolításához.

Ez azt jelenti, hogy aprotokoll 16. szakasza alapján életbe léptették azt a 37 biztonsági intézkedést, amely jóváhagyásához a csapatoknak egyhangúlag kellett volna hozzájárulniuk, és ami nem történt meg.

Így a Louis Vuitton Kupa menetrendje a következő lesz:

  • Július 5-én várhatóan parádézás a vizen, ahol egyre valószínűtlenebb, hogy közös futamra is sor kerül a még három állva maradt versenyző között.
  • Július 6-án a címvédő két hajójával tarthat edzést a hazi pályán, hogy a picit rájuk szabott biztonsági intézkedésekkel gyakorlhassanak.
  • Július 7-én az Emirates Team New Zealand race és a Luna Rossa összecsapásával valójában kezdetét veszi az LVC, de utána, hogy igazán szép legyen a nap, mennek is a zsűriszobába, ahol az ETNZ beadványát rágják tovább.
  • Július 9-én és 11-én a Luna Rossa és az ETNZ versenyez önmagával, az Artemis Racing helyett, akiknek még egyideig nem lesz hajójuk. Nos itt jegyezném meg, hogy az nem lett biztonsági intézkedés, hogy ha egy csapat nem áll rajthoz, attól még a másiknak ne kelljen körbevitorláznia a pályán. Mert jelenleg körbe kell menni egyedül a pontért. Logikus.
  • Július 13-án aztán megint a Luna Rossa megy az ETNZ ellen. És a többi.

Azt nehéz megjósolni, hogyan hat ki az eseményre, ha a zsűri jóváhagyja az ETNZ három biztonsági intézkedési pont ellen beadott kerestét , mivel a parti őrség (USCG) ezen pontok életbe lépése mellett adott engedélyt a versenyre, de úgy néz ki, hogy ez izgalmasabb lesz, mint azon futamok, amelyeken egyedül keringenek a csapatok. És azt se felejtsük el, hogy az ETNZ eddig elég jól jött ki a szabályértelmezésekből.

Az sem teljesen világos, hogy ha életben maradnak a kormány trim állíthatóságára vonatkozó ’biztonsági’ szabályok, akkor csinálhatnak-e új kormányt a csapatok, vagy a mostanit kell átépíteni és mi annak a határideje?!

A versenyigazgató Iain Murray nyilatkozata

itt olvasható

.