Eleinte csak a szokásos olasz melodrámának igérkezett Max Sirena fenyegetése…

..miszerint nem indulnak a vasárnapi futamon, de végül valóra váltotta ígéretét az olasz induló és a Luna Rossa telefonon közölte szombaton Grant Daltonnal, hogy nem vesznek részt az vasárnapi első Louis Vuitton Kupa (LVC) futamon. Erre a divatmágnás Patrizio Bertelli a

Gazzetta dello Sportnak

adott interjújában erősített rá. A probléma csak az, hogy nem akarnak vitorlázni, amíg a zsűri nem dönt a ruddergate ügyben és ha ez egy hónap, akkor egy hónapot hagynak ki. Az tényleg nem világos, hogy a szerdán San Franciscóba érkező zsűri miért nem volt hajlandó korábbra tenni az óvástárgyalást, amikor ezt a csapatok külön kérték.

Effektíve az első futamnak kicsi a tétje, mivel már hónapok óta együtt edz a két csapat és elég valószínű, hogy kikapnának, de arra tökéletes a Luna Rossa manővere, hogy az első futam utáni napra tolt óvástárgyaláson e zsarolási potenciállal élhessenek. Az óvást amúgy józan ésszel végiggondolva valószínűleg meg is fogja nyerni az ETNZ és a Luna Rossa, csak az nem bizonyos, hogyan tudnak utána megegyezni a többi csapattal a változtatások mértékében és a parti őrség kötelező jellegű engedélyét ez hogyan befolyásolja. Részletekért lásd

korábbi cikkünket

.

Dean Barker, Grant Dalton (ETNZ) és Max Sirena megnyilvánulása után az ominózus 37 pontos biztonsági intézkedést védte Iain Murray versenyigazgató és az ORACLE előreküldött lovassága. Murray szerint kettős beszéd zajlik az ETNZ-nél, mivel a változtatások egy részét (hogy a szárnyállás szögét 5 percesig lehessen állítani) pont Dean Barker ajánlotta még decemberben Murray-nek. De most tessék figyelni: jelen esetben – Murray elmondása szerint – a csapatokat önmaguktól védi!!!




Valaki hülyeségeket beszél, de vajon ki?

A tét nagyságát mutatja, hogy az ORACLE először Tom Slingsbyvel készített szárny-

mutogató rövidvideót

, majd beküldték a főnököt, hogy értesse már meg a kétkedőkkel, hogy ez egy biztonsági intézkedés. Ez a bemutató jó 20 percesre sikeredett és talán a „biztonság” szó is elhangzott úgy 200-szor.

Jött a pénteki az AC-t, LVC-t megnyitó sajtótájékoztató (a vizi felvonulás elmaradt, mert erős volt a szél), ahol megintcsak az óváson volt a hangsúly és mindenki mondta a magáét. Nagyon szomorú, hogy nem a versenyről van szó és valószínűleg az egész dráma gyökere az Artemisnél keresendő, de a borulás körülményei továbbra is homályba vésznek.





copyright: Carlo Borlenghi/LUNA ROSSA

Tehát mindenki mondja a magáét, de már tényleg jó lenne, ha a zsűri végre pontot tenne az ügy végére, mert kezd fárasztó lenni.