Nagyon már nem lehet tovább húzni ezt a küzdelmet.
A videó beágyazva legalul található!
Ezzel 8-8 az állás. Hááááát. Nehéz mit mondani erre, hiszen 8-1-ről indultunk. Holnap eldől, hogy a Kupa marad vagy megy, de inkább marad. Aki csak teheti, ma ilyen pizsamában aludjon, mert kényelmes és szép! Jóéjt!
23:38 –
Ma is az amerikaiak boldogok. 54 mp az ETNZ hátrány.
23:33 –
Az OTUSA előnye kreuz végén 57 mp. Ebből így címvédés lesz holnap. Az ETNZ pedig könnyen lehet, hogy megszűnik, ha kikap.
23:27 –
OTUSA előnye nő, mivel gyorsabbak kreuzban.
23:22 –
ETNZ védi a jobboldalt és aláfordult OTUSA-nak. OTUSA bedarálta. ETNZ visszafordult. OTUSA hagyja és lehet, hogy most jobb sebességből haladni, persze ETNZ kényszerpályán volt. Az ETNZ elszámította a második fordulóját. Ez 150 méterükbe került. OTUSA vezet.
23:20 –
Verseny van. A leebójánál ETNZ vezet 7 mp-vel.
23:16 –
Az ETNZ végre versenyben! Szépen jött el a rajttól. Beizgatta OTUSA-t pár luvolgatással. OTUSA ettől elég parásan halzolt és belassult.
max sebesség NZL 47.6 kts =
88.2 kph
; USA 45,8 kts;
23:12 –
Kezdődik!
22:55 –
A következő rajtnál ETNZ balról, USA balról. Lássuk lesz-e változás, vagy USA ismét uralja a rajtot? A szél 20-22 csomó.
22:48 –
A 18. futam rajtja 23:15-kor.
22:40 –
USA behúzta a 17. futamot is. Az ETNZ totál összeroppant. Meglepetés lenne, ha megnyerné a következő futamot. ETNZ-OTUSA 8:7
22:33 –
Az ETNZ 26-ról 19 mp-re tornázta le a különbséget a leebója és a kreuzbója között. Szép-szép, de túl kevés.
22:25 –
Mindkét hajó repül a víz felett, gyorsak. Olyan gyorsak kreuzban, mint amilyen sebességre a legtöbb balatoni hajó képtelen, max utánfutón.
22:20 –
Valójában két büntetőt is kapott ETNZ és mindkettőt jogosan. Ja.
22:15 –
Csapjunk a lovak közé – mondta Dean Barker, de túl korán túl közel merészkedett a vonalhoz és összeakadt OTUSA-val. Ezt benézte a kivi csapat. Mit is gondoltak a kivi hajón? Bízhatnak a sebességükben. Az ütközést szépen kiprovokálta OTUSA alulról.
22:07 –
Ma este USA kiegyenlíthet! De vajon ez lesz? Ma erősebb a szél, ehhez kell alakítani a sverteket és a beállításokat.
OTUSA porol a futam előtt – ACEA/Photo Gilles Martin-Raget
21:18 –
Na szuper, mert a legfrisebb előrejezések szerint akár 25 csomó fölé is mehet a szél és akkor megint nézhetjük a semmit és akkor talán Karácsonykor át is adják a Kupát a győztesnek. Talán emlékeznek még páran, hogy a most viccesnek tűnő 23 csomós limitnél tényleg volt már
viccesebb, méghozzá 2010-ben
. Akkoriban oly nagy volt a para, hogy csak 15 csomóig mehettek volna a hajók vízre.
21:07 –
Az ETNZ-nek napok óta elég lenne egyetlen futamgyőzelem, de USA csúnyán beleköpött a kivik levesébe és jól el is keverte azt, így a messziről jött csapat képtelen megbírkózni a helyzettel és sorban 5 futamot veszít. Amerikának ellenben még mindig 3 győzelem kell. Ma este két futam lehet. Ha ma kettő, akkor holnap egy, kivéve, ha ma a másodikat az ETNZ nyeri. Izgi, mi?
20:55 –
Az OTUSA jön először balról, míg a második futamban, – már ha lesz, – az ETNZ!
20:20 –
A mai csapatlisták! Grant Dalton ismét a fedélzeten!
ORACLE TEAM USA
Skipper: Jimmy Spithill (9), Tactician: Ben Ainslie (12), Strategist: Tom Slingsby (10), Wing trimmer: Kyle Langford (8), Jib trimmer: Joe Newton (5), Off-side trimmer: Rome Kirby (4), Grinders: Shannon Falcone (1), Joe Spooner (2), Jono MacBeth (3), Gillo Nobili (6), Simeon Tienpont (7)
Amikor Amerikában túlzásba esnek
Emirates Team New Zealand
Skipper/helmsman: Dean Barker (14), Tactician: Ray Davies (10), Wing Trimmer: Glenn Ashby (3), Trimmer: James Dagg (9), Bow: Adam Beashel (2), Pit: Jeremy Lomas (8), Pedestal 1: Chris Ward (7), Pedestal 2: Rob Waddell (11), Pedestal 3:
Grant Dalton
(6), Pedestal 4: Chris McAsey (5), Float/Grinder: Derek Saward (12)
20:14 –
A mai szélerő limit az első futamban 24.7, a második futamban 24.1 csomó. Ez ugye úgy jön ki, hogy 23 csomó lenne a limit sima vízen, de mivel az áramlik a széliránnyal egybevágóan, ezért hozzáadják.
19:45
– Mára 20-23 csomót ígérnek. Ez csak elég lesz a két futamra. A közvetítés kezdetéig itt lehet megnézni a Kupát:
ACEA/Photo Gilles Martin-Raget
Fogalmam sincs, hogy a mai lesz-e az utolsó nap a 34. AC-n, de inkább az az ember érzése, hogy nem. A jacht történész John Rousmaniere leírásai alapján a leghosszabbra elnyújtot meccs 1899-ben volt. A verseny október 3-án kezdődött a Columbia és a Shamrock között. Az utolsó futamra október 20-án került sor, a mi esetünkben a mai lesz a 18. nap. (egyben a 13. vitorlázott nap).
Ray Davies (ETNZ taktikus) úgy véli, hogy nem volt elhibázott, hogy
fent maradt a Code Zero a tegnapi rajtnál
. Szerinte minimális hátrányt okozott és nem ezen múlt a rajt.
ACEA/Photo Gilles Martin-Raget
Érdekesek a futamok sajtókonferenciák. Most az ETNZ mantrázza, hogy képes futamot nyerni, de a meggyőződés nem látszik az arcokon, legalábbis nem Dean Barkerén. Öt futamal ezelőtt Spithill volt hasonló helyzetben. Rajta sem látszott a meggyőződés, sőt egy kicsit talán önelégülten is nézett ki a sajtósokra.
A csapatvezető Grant Dalton teljesen kikerült az ETNZ legénységből, nem tudni mi okozza a hiányát, talán sérülés. Valószínűleg vele képes lehetne a csapat a győzelemre, jelenléte pozitívan hatott eddig is a csapatra.
Munkaadó és alkalmazott öröme – ACEA/Photo Gilles Martin-Raget
16. futam teljesítményadatok:
- Course: 5 Legs/10.21 nautical miles
- Elapsed Time: OTUSA – 30:43, ETNZ – 31:16
- Delta: OTUSA +:33
- Total distance sailed: OTUSA – 11.8 NM, ETNZ – 11.7 NM
- Average Speed: OTUSA – 23.21 knots (27 mph), ETNZ – 22.46 knots (26 mph)
- Top Speed: OTUSA – 38.05 knots (44 mph), ETNZ – 36.61 knots (42 mph)
- Windspeed: Average – 12.0 knots, Peak – 14.1 knots
- Number of Tacks/Jibes: OTUSA – 10/10, ETNZ – 10/10
Fotó: ACEA/Photo Gilles Martin-Raget