Az RS Feva nemzetközileg elismert kétszemélyes belépőszintű utánpótlás és “táboros” hajóosztály. Többszörösen díjnyertes nemzetközi bestseller!

Néhány adat, hogy ne gondolja senki ezt csak úgy mondtuk…

2014-15-ben a legnagyobb darabszámban eladott kétszemélyes utánpótlás hajó,

2014-15-ben a világversenyeken résztvevő egységek száma (EB, VB) 170-220 hajó,

Jelenleg EB, VB, és világkupa versenyeket rendeznek szerte a világban.

Flották nagysága a Európában (a teljesség igénye nélkül): Anglia 1000 feletti eladott hajó, Franciaországban 300 felett, Hollandiában 300 felett, Németországban 200 felett, Norvégiában 200 felett, Olaszországban 100 felett, Svédországban 100 felett, stb…

A hajótípus jelen van a tengerentúlon, Ausztráliában, Ázsiába és Újzélandon egyaránt.



Az RS Feva a világ egyik vezető kétszemélyes dingi hajóosztálya, ami az egész világon, minden igényt kielégítően alkalmas, mind versenyzési, mind kedvtelési célokra. Az utóbbi években világviszonylatban a legnagyobb számban értékesített kétszemélyes vitorláshajó. 2012-ben ISAF osztállyá vált, megnyerte a Dinghy of the Year in the USA és a Coup de Coeurs in France címeket, RYA által támogatott ifjúsági osztállyá vált… és folytathatnánk tovább a sort.


Az RS Feva-t méltán nevezhetjük a kishajók benchmark-jának…

AZ RS Fevából egész flották találhatóak a világon mindenfelé, amelyek folyamatos bővülnek és kiszolgálják az amatőr vitorlásoktatástól a világbajnokságon való részvételig a gyerekek igényeit. Az RS Feva hajók nagy népszerűségnek örvendenek mind a vitorlásiskolák, mind a versenyvitorlás klubokban, az amatőr szinttől egészen a professzionális ifjúsági vitorlázóképzésig. Akár oktatásról, szabadidős tevékenységről vagy versenyzésről van szó, az RS Feva hajói minden tekintetben egyedülálló élményt nyújtanak a vitorlázni vágyók körében.



A potenciális felhasználói kör ugyanaz, mint a Cadet hajók esetén, azonban modernebb, a kor igényeinek megfelelő formában. A hajó aszimmetrikus genakkerrel, kevlár vitorlázattal készülnek. A test anyaga strapabíró Rotomulding eljárással épül.

A jelentős nemzetközi versenyzői körrel, az RS Feva hajói tökéletesek a vitorlázói és versenytaktikai tudás bővítéséhez, ugyanakkor kiválóan felhasználhatóak a családi időtöltéshez is.



Hajó technikai adatai:


Hajóhossz:

3,64m


Legnagyobb szélesség:

1,42m


Hajó súlya teljes felszereléssel:

63kg


Nagyvitorla anyaga, mérete:

6,5m2


Orrvitorla anyaga, mérete:

2,1m2


Genakker mérete:

7m2


Vitorlázó személyzet létszáma:

2fő


Ideális versenysúly (kormányos+legénység):

115kg

Egy kis hazai…

A fentiekben túlestünk a kötelező körökön a hajóval és a vitorlás világban elfoglalt helyével kapcsolatban. Most vegyük számba a hazai lehetőségeket. Jelenleg Magyarországon kétszemélyes belépőszintű hajótípus nincs. A Cadet „elfogyásával” a gyerekek OP-ban kezdenek versenyezni és táborozni. Néhány egyesület az utóbbi években Laser Picoval erősített, és a táborokat kétszemélyes hajóosztályokkal indította a gyerekek legnagyobb örömére. Ez így rendben is lenne, azonban egyik utánpótlás vagy táboroztatással foglalkozó egyesület sem dúskál a pénzben, tehát a Pico és a versenyosztályok közötti űr betöltésére saját külön-külön hajópark létrehozására semmi esély sincs.



Az OP hódító útja sok-sok évtizedes és nélküle nincs is jövőkép. De mi legyen azokkal, akik nem egyszemélyes hajóosztályban képzelik el magukat. Mi legyen azokkal a gyerekekkel, akik nem lesznek Laser-esek, majd Finn-esek?! Velük az van, hogy a táborok után választhatják az egyedüllétet az OP-ban, vagy a sportból való elvándorlást. Esetleg a 420-as osztályokban folytathatják, de lássuk be az nem a kezdő szint…

Megoldást jelentene egy kétszemélyes belépő hajóosztály meghonosítása Magyarországon. Itt jön be a képbe az RS Feva. A fenti problémák nem csak hazánkra voltak jellemzőek 5-6 évvel ez előtt, de – az adatokból látszik – az RS Feva betöltötte az űrt a nemzetközi vitorláshajó piacon, megoldotta a belépő szintű kétszemélyes utánpótlás hajóosztály kérdését…

Adva van egy hajótípus, amely hét közben alkalmas a vitorlás táborok lebonyolítására, míg a versenyszezonban ugyanaz a hajó versenyhajóvá alakulva óriási létszámú nemzetközi mezőnyökben versenyezhet utánpótlás korú gyerekekkel a fedélzeten. A hajó aszimmetrikus hátszélvitorlával szerelt, amely ideális oktatóhajó a jövőt jelentő skiffekhez is. Ne tagadjuk a nemzetközi vitorlázás efelé halad. A hajótest strapabíró, a felszerelés és a veretezés one design, az osztály jól szervezett és hatalmas!




Erős kezdés…

2015-ben megérkezett a Balatonra az első 11 hajó. A VGYE és a TVSK közösen rögtön egy flottabajnoksággal kezdett, amin 12 hajó indult RS Feva osztályban. A hajóról, a vélemények – amiket eddig hallottam – csak pozitív értékeléseket tartalmaztak, akár kezdő gyerekek, akár kezdő versenyző gyerekek, akár a hajókat használó edzők részéről. A hajók közül az őszi időszakban 5db a magyarországi képviselet hathatós támogatásával az MVSZ vitorlás Suli Programjában vett részt Balatonfüreden, míg két egység a VVSI-ben bontogatta a szárnyait. Az RS Sailing Hungary Kft. a flotta hazai bővülésének érdekében, két egység 2016-17-es nemzetközi szereplésének finanszírozását részben magára vállalta. A képviselet 2016-ban RS Feva Clinic megszervezését vállalta a Balatonnál, hogy a flotta minél nagyobb számban része lehessen a nemzetközi vérkeringésnek. Hab a tortán vagy a hullámokon, hogy 2018-as RS Feva EB rendezési jogát a VGYE (Vitorlázó Gyermekekért Egyesület) megpályázta. A pályázat végeredményéről a végleges döntés 2016 februárjában várható. De hogy addig se maradjunk program nélkül, a hajók megtekinthetőek lesznek a 2016-os Both Show-n,, és érvényes leadott pályázatunk van világkupa verseny bonyolítására is 2017, 2018-as évre.


A fentiek alapján szerintem nem mehetünk el a fejlődés mellett. Váltani kell itthon is. Az RS Feva-ra szükség van, és ezt nem csak én mondom. A következőkben külföldi szakemberek véleményét gyűjtöttem csokorba:

“Különböző felhasználási módok, tartósság, fantasztikus szórakozás, adrenalin löketek, jó társaság, kiváló ár- érték arány – Mit is kívánhatna egy család többet?”


Bill Tucker – A Feva megalkotója

“”Második éve használjuk a Feva hajókat a Sevenoaks Iskolában. Jelenleg hat hajónk van és a gyerekek imádják őket.””


Bruce Hebbert – A brit iskolarenszerben a vitorlázás népszerűsítéséért felelős vezető

“”Az RS Feva olyan fejlődési és tanulási lehetőséget nyújtott a gyermekeim számára, amivel egy szezon alatt kezdő szinttől egészen versenyzői szintig jutottak. Azóta nem tudnak elszakadni a vitorlázás élményétől.””


Mike Essex



“”A hajó tervezésénél az elsődleges szempont az volt, hogy a vitorlázók számára a modern, nagyteljesítményű hajók vitorlásélményét adják vissza a Feva hajók, ami mindenképpen pozitív a vitorlássport számára.””


David Ritchie – RYA edző

“”A Feva hajókkal még a legfiatalabb vitorlázópalánták is könnyen elsajátíthatják a modern, genakkeres versenyvitorlázás praktikáit.””


Christian Brandt – Németország

“”A Feva talán több beszédtémát nyújt számunkra, mint bármi más.””


Bill Tucker

“”A svéd gyerekek nagyon szeretik a Feva-kat – a szüleikkel együtt! Manapság egy hajóosztály sem fejlődött ilyen gyorsan Svédországban mint a Feva.””


Christer Bath



A hajóról bővebben a www.rssailing.com/hu oldalon találhatók információk. Magyar nyelvű hajóteszt filmmel és fotóval a www.vgye.hu oldalon található, ahol a 2015-ös flottabajnokság képei és összefoglalói is megtekinthetőek.

Remélem felkeltettem az érdeklődést az RS Feva hajókkal kapcsolatban…

Akár azonnal vehet is. Itt egy

apróhírdetés

.