Bár a végén bőrig ázrtunk, de azért kegyes volt hozzánk az időjárás, hiszen két pálya és egy túrafutammal tudtuk búcsúztatni októebr 15-én a 2016-os versenyszezont.
Az utolsó regatta az osztályra jellemzően spontán szerveződött, Sipinek köszönhetően. A pályafutamokon újra sokat tanultunk, például, hogy egy korosabb fadeckes is oda tud érni a kreuzbójához elsőként, amíg a többiek egymással vannak elfoglalva.
Az ötlet, hogy október 15-én, amikor épp nincs a Velencei-tavon semmilyen más verseny, körözzünk még egyet, Sipitől származott, aki vállalta, hozza a motorst, bójákat. A kielzugvogel mezőnyben számos őrült vitorlázik, értsd nehéz volna olyan időpontot, és időjárást találni, amikor ne lenne legalább négy-öt egység a vízen a tervezett rajtra. Most sem volt másként. Reggel kilenc tájban négy hajó legénysége készülődött, két verda jött a szomszédból, és aztán még beugrott egy páros az egyik YKA-s hajóba, vagyis heten vágtattunk ki a Nagytisztásra. A szereléskor még egészen sportos, 4-es körüli szél kissé alábbhagyott, mire kiértünk, erősen kérdéses volt, hogy sikerült-e kitűzni az olimpiai pályát. Sikerült. Az első futamnak, viszonylag friss dél-keleties szélben vágtunk neki. A szél a Velencei-tavon megszokott módon olykor csíkos volt, ez hozott némi izgalmat a játékba. A raumból pillangózás lett. A második kreuz már nem volt olyan tempós és a hátszeles szakaszon olykor meg-megállt a szél. Az első három hajó, a Calypso, a Boszi és a Sirius egymás után csúszott át a befutón, a többkenek a leálló széllel akadt némi gondjuk, leginkább a kitartásukat tette próbára az utolsó szakasz.
Miután a Nagyytisztást kivasalták, túrára váltottunk. Velence irányába indultunk, majd a Vaskapu mögötti bóját kelett venni, és befutó az YKA kikötője előtt. Nem volt kötött útirány, ezért a csapat egy része a Calypsot üldözve az YKA felé, a Hosszútisztáson közelítette a bójákhoz, a Boszi és a Sirius pedig a Cserepes sziget mögött, a Szúnyogsziget felé húzott. Ez volt a jobb irány. Az első jelnél, bent a nádban még a Sirius állt az élen, Varga Lajossal és Sipos Péterrel, de Visy Gergő és Nyéki András a Boszival végül módszeresen, szépen vitorlázva ledolgozta a hátrányt és végül megnyerték a túrafutamot. A Calypso – Hlavay Richárddal és Belley Lászlóval – a harmadik helyet csípte meg, jót csatázva a végül negyedikként érkező Antall István, Kápolnás Anikó párossal.
Ugyan lógott az eső lába, de azért egy gyors pályafutamot még bevállaltunk, újra a Nagytisztáson, az élénkülni látszó szélben. A rajt után nem sokkal szemeregni, majd még az első jel előtt szakadni kezdett az eső. Mindenesetre, amíg a Boszi – Calypso – Sirius trio egymással volt elfoglalva a cirkálócsatában, Kollár MIklós és Puskás Bendegúz a VennGut-tal egy bátor, hosszú jobbcsapást húzva, beesett eléjük az első jelnél, jó két hajóhosszal. Ezt az előnyüket azután végig meg is tarottták, így okosan vitorlázva megnyerték a harmaidk, a szakadó eső és a közben gyengülő szél miatt rövidítve befuttatott harmadik futamot. Mögöttük a Calypso, majd a Sírius, a Boszi, és az egyelőre mnévtelen fehér hajó érkezett az Antall-Kápolnás párossal. Szomorkás esőben poroszkáltunk ki a kikötőkbe és raktuk el a vizes hajókat, vásznakat. Kikötés után már a 2017-es szezon programját egyeztettük, ami a szokásoknak megfelelően május elején az immáron VI. KZV Európa Kupával kezdődik majd. Ezúttal is köszönet az idei támogatásért a cws-Boco Hungary Kft.-nek és a Record Ajtó Kft.-nek, valamint a North Sails-t képviselő Lineplex Kft.-nek.
Végeredmény
1. Hlavay Richárd, Belley László – Calypso
2. Visy Gergely, Nyéki András – Boszi
3. Varga Lajos, Sipos Péter – Sirius
4. Kollár MIklós, Puskás Bendegúz – VennGut
5. Antall istván, Kápolnás Anikó
6. Barsi Norbert, Váradi Kata – Quaxi