Így az America Kupa kezdetén azt gondolná az ember, hogy a jelenleg használt technológia forradalmian új.

Ez közel sincs így. Lássuk csak:


A használt hajó a katamarán

. Erről tudjuk, hogy nem feltétlen modern fejlesztés, de azt szerintem kevesen

gondolták, hogy az első katamarán, ami versenyen indult Nataniel Hereshoff tervezésében, Amerika függetlenségének századik évfordulójára rendezett New York-i versenyen állt rajthoz 1876-ban. A versenyt torony magasan nyerte, de természetesen kikezdték mondván, hogy ez nem hajó…A neve Amaryllis volt.




A használt vitorlázat wing

. Nagyon úgy tűnik, hogy ez sem a 20. század második felének találmánya… 83 évvel ezelött egy francia pilóta Michel Minéo elkészítette az Oberdan nevezetű kis dingijét, amelyet wing-el szerelt. Ez volt az első lenyügöző előfutára a ma használt wing vitorlázatnak.




A használati mód foil

. 1956-ban Gordon Baker repült a víz fölött Monitor nevű hajójával. De az ötlet nem

volt új a vitorlás hajókra. 1920-ban Malcolm & Thomas McIntyre tervezett egy dingit, ami soha nem épült meg és 1941-ben Carl Gilruth tudott egy kicsivel a víz fölött repülni az ő kis Catafoil nevű hajójával.



1987-ben Eric Tabarly azt mondta… „Egy nap minden hajó repülni fog”




Száz szónak is egy a vége – Nem ma kezdődött


Forrás: Jacques Taglang – Facebook