A csapatoknak ez az utolsó lehetőségük, hogy a legénység konfigurációján változtassanak, illetve kockázat nélkül teszteljék a sebességüket, felszerelésüket.

A hajók Lisszabontól Alicante-ig tolják a prológ szakaszt. Minden csapat hasonlóan látja ennek jelentőségét.

Mark Towill a Vestas 11th Hour Racingről jelezte is, mi a feladatuk. “Nekiállunk ismét, hogy finomhangoljuk a rendszereket és az eddigi tapasztalatainkat átültessük a gyakorlatba.”

Towill és csapata a team AkzoNobel-el edzett. A holland csapatból Luke Malloy beszélt ennek a periódusnak az előnyeiről:
“A két hajós edzés periódus a Vestas 11th Hour Racing-el nagyon hasznos és értékes volt. Ez a prológ arra lesz jó, hogy megnézzük, hogyan állunk a többi csapathoz képest”

Turn the Tide on Plastic skippere, Dee Caffari nagyon hasznosnak tartja, hogy a legénység azon tagjai, akiknek kevés  tengeri tapasztalatuk van, plusz gyakorlási lehetőséghez jutnak; a prológ továbbá a versenyre való ráhangolódást is segíti.

“Lehetőség, hogy előbb visszatérjünk versenyfeltételek közé”-mondta “Gyakorlatilag az Első Szakaszt vitorlázzuk, csak fordítva”.

A Team Sun Hung Kai/Scallywag csalódott az eddigi eredményeiben és a Leg Zero-n elért helyezéseiben. Néhány új emberrel erősítettek és Steve Haynes a navigátor szerint az előző hónap gyakorlatai alapján sokat javultak.

“Azt hiszem a Leg Zero óta minden rendben van, és ezért jó esély van rá, hogy mindent, amit azóta fejlesztettünk, most életbe léptessünk. Keményen vitorláztunk, és ez a prológ jó alkalom lesz arra, hogy a változtatásokat szilárdan bevezessük.”

“Semmi nem fejleszt úgy, mint a verseny, és remélhetőleg nagy lépést teszünk a csapat teljesítményének növelésében.”

Rob Greenhalgh, aki az ötödik VOR-en indul a MAPFRE csapattal, várakozással tekint a szakasz elé.

“Nagyon fontos ez. Mindenki lelkesen szeretné megmutatni magát” -mondta ” Szeretnénk jól teljesíteni. Nem hátrálunk!”

A Dongfeng Racing Team csapatigazgatója, Bruno Dubois ott lesz, amikor a csapat elhagyja Lisszabont. Elégedettség tölti el, mert úgy gondolja, mindent megtettek, hogy készen álljanak az Első Szakaszra.

“Célom volt, hogy megbizonyosodjak róla, hogy minden a helyére került, és nem bízunk semmit a véletlenre.” magyarázza Dubois “Tervet készítettünk és tartottuk is magunkat hozzá.”

“Lehet, hogy valaki gyors lesz az Első Szakaszon, és elmegy, de mi biztosak akarunk lenni abban, hogy a hajó rendben van és gyors a verseny rajtjára. Ezután egy hosszú szakasz következik.”

Az időjárás előrejelzések nagyon vegyesek. Gyenge szeles rajtra készülnek, mielőtt egy laza menettel eljutnak a Európa legdélnyugatibb csücskéhez, a Szent Vince-fokhoz. A gyenge szeles vitorlázás folytatódik Gibraltár felé haladva, ahol várhatóan beindul az igazi akció.

Prológ, A flotta keddi poziciója

A hajók kedd reggel haladnak át a Gibraltári-szoroson, ahol szembeszéllel kell megküzdeniük, méghozzá a hírhedt keleti széllel, a Levanterrel. Ez a szél akár 30 csomós is lehet, és a keskeny átjárón komoly hajóforgalommal, hajózástól elzárt zónákkal és tengerparti halászhálókkal kell megküzdeniük a csapatoknak. A másfél mérföld széles csatornában a skipperek eldönthetik, hogy jó eredményt akarnak elérni az utolsó edzésükön, vagy inkább nem kockáztatják hajóik, vitorláik épségét a 45000 mérföldes verseny előtt.

Bouwe Bekking, a Brunel csapat kapitánya őszintén úgy nyilatkozott, hogy a felszerelés védelme az első.

“Arról van szó, hogy a hajó terhelése és rendben tartása valamint a leggyorsabban levitorlázott táv közötti egyensúlyt kell megtartani. Ha sok a szél, védeni akarjuk a vitorláinkat. Ezt kell tennünk.”

A szoros után a flotta tovább cirkál, keresztül az Alborán-tengeren, a dél-spanyol partoknál, kellemetlen hullámzásban, amit a friss keleties széláramlatok teremtenek a állandó keleti irányú áramlások fölött, az Atlanti-óceán és a Földközi-tenger összefolyása miatt.

A Cabo de Gata-nál észak felé fordulva a keleti szél várhatóan 5 csomóra gyengül, és ezzel a széllel fognak befutni a hajók Alicante-be.

“Azt hallottuk, hogy az alicantei race village már majdnem kész van és mindenki ránk vár” mondta Caffari” Tudom, hogy attól a pillanattól kezdve, hogy megérkezünk, elkezdődik a cirkusz és nincs megállás. Az idő repülni fog és elrajtolunk Alicante-ből az Első Szakaszra.

A verseny részletei 

 Induló csapatok, Skipper
• Team AkzoNobel (NED), Simeon Tienpont (NED)
• Dongfeng Race Team (CHN), Charles Caudrelier (FRA)
• MAPFRE (ESP), Xabi Fernández (ESP)
• Vestas 11th Hour Racing (DEN / USA), Charlie Enright (USA)
• Team Sun Hung Kai / Scallywag (HKG), David Witt (AUS)
• Turn the Tide on Plastic (POR), a Dee Caffari (GBR)
• Team Brunel (NED), Bouwe Bekking (NED)

A Volvo Ocean 65 one design versenyzés a 2017-18-as Volvo Ocean Race-en Alicante-ből startol, 2017. október 22-én, végül Hágába fut be, 2018 június 30-án, 

 

A versenypálya

12 város a 6 kontinensen: Alicante, Lisszabon, Fokváros, Melbourne, Hongkong, Guangzhou, Auckland, Itajaí, Newport, Cardiff, Göteborg és Hága. Legfeljebb nyolc csapat versenyezhet.