Kopár István közel egy hónapja indult útnak, hogy teljesítse élete legnagyobb kihívását, amely nem más, mint kikötés nélkül körbe vitorlázni a Földet. A Golden Globe Race-en induló magyar származású vitorlázó számára izgalmasan és egyben nehézkesen teltek az elmúlt hetek, hiszen szélkormányának nem megfelelő működése miatt megállásra kényszerült a Zöld-foki-szigetek mellett. Mivel azonban nem vett igénybe semmiféle külső segítséget, a szervezők döntése alapján továbbra is GGR jelentkező státuszban folytathatja a versenyt.
A Helly Hansen, norvég technikai márka által támogatott vitorlázó számára igazán megerőltető volt az elmúlt pár hét, hiszen hajójával szinte csak akkor tudott haladni, amikor kézzel kormányzott, így aludni sem volt igazán lehetősége. Július 17-én, úton a Zöld-foki-szigetek irányába, műholdas telefonján keresztül hívta a GGR vezetőjét, és kérte átigazolását a Chichester osztályba, amelyet el is fogadtak. Navigációs tanácsot kért továbbá, hogy a Zöld-foki-szigetek mely kikötőjében kössön ki, valamint kérte, hogy adják át menedzserének az üzenetet, miszerint új szélkormányra van szüksége. Ugyan a verseny szabályzatának megfelelően a műholdas telefon csakis vészhelyzet esetén történő segítségkérésre használható, a szervezők mégis eleget tettek István kéréseinek, miután bejelentette, hogy a Chichester osztályban folytatja tovább a földkerülő kihívást.
Pár nappal később Istvánnak azonban feltehetően megváltozott a véleménye a megállással kapcsolatban. Július 23-án reggel valóban megállt horgonyon egy öbölben Mindelo kikötője előtt, de nem kötött ki, nem fogadott el külső segítséget, és másnap este újra útnak indult. A magyar származású vitorlás versenyző az átminősítés felülvizsgálatát kérte, a kézi kormányzásból adódó stresszre, illetve arra hivatkozva, hogy a rövid megállással semmiféle releváns előnyre nem tett szert. A szabályok értelmében ugyan nem kérhetett volna segítséget műholdas telefonon keresztül – hiszen nem vészhelyzetről volt szó –, és nem érinthetett kikötőt, a GGR rendezősége végül arra a döntésre jutott, hogy a kizárás helyett összesen 24 büntető órát rónak ki rá, és István visszakerülhet az eddigi hajóosztályába, GGR jelentkező státuszba.
A kizárólag hagyományos, régi stílusú navigációs eszközök használatát megengedő földkerülő versenyre eredetileg 18 bátor vitorlázó jelentkezett, időközben azonban öten közülük feladták a versenyt, vagy más osztályban folytatják. Kopár István jelenleg a 13. helyen vitorlázik Puffin névre keresztelt hajójának fed