Elöször csak azért mentünk, hogy a kemény horvát mezõny után megnézzük mit is tudnak a németek. Mikor már ott voltunk, akkor jöttünk rá, hogy a jövõ évi Naviga VB is ilyesmi helyszínen lesz, tehát nem is baj, hogy itt vagyunk.

Karsfeld és a Karsfeldersee München külvárosába esik az északi oldalon. Az út Budapesttõl 6 – 6 és fél órát tesz ki, végig autópályán. Ezen a tavon elsõ alkalommal rendeztek ilyen versenyt.  Pénteken M osztályban volt egy 12 fõs verseny, majd szombat, vasárnap a miénk, a Német IOM osztály idei elsõ ranglista versenye zajlott. Fõbíróként nagy kedvencem, Herman Etzel szerepelt, akit a Naviga Vb-t megjárt versenyzõknek bizonyára nem kell bemutatnom. 26 résztvevõ jelent meg itt. Sajnos a németek legjobbja nem volt itt, annak ellenére, hogy a nevezési listán szerepelt.



Furcsa volt a 20 Euros nevezési díj, ami önmagában az egyik legdrágább volt amivel találkoztam. Szombat délután a kiírás szerint lett volna egy kis észegetés. Persze arról nem szólt a fáma, hogy mindez önköltséges. Nem is nagyon számítottam erre a 20 Euro után. Ausztriában ugyan találkoztam ilyennel, de azt hittem, hogy ennyi nevezési díjért már csk hozzánk dobnak egy fél pizzát vagy valamit.

A tó remek hely modellvitorlázásra. Ha nem keresztbe fúj bele a szél. Szombat reggel így tett és ettõl idõnként lutri szagúak voltak a futamok. Ennek ellenére a Pichlingersee-i VB miatt tûrtünk. Meg kell szokni ezt is, hiszen nem minden a sebesség…….

Voltak bizonytalanságok mind a technikában, mind a pálya kirakásában, de végül az elsõ nap kilenc futammal lettünk gazdagabbak. A német mezõny erejérõl az egyetlen emlékem a 2008-as IOM EB volt. Akkor a legjobb német öt hellyel végzett mögöttem. Ennek szellemében gondoltam arra, hogy ez talán kevésbé lesz nehéz ügy, mint az adriai kalandozásaink. Valóban így volt és kevés hátránnyal a második helyen álltam a nap végén.

Másnap kellemetlen élményre ébredtünk. Nagy szemekben és sûrûn esett a hó… Nem volt túl vidám. Szerencsére késöbb jobb lett az idõjárás mint amit a meteorológia jelzett. Így négy futammal lettünk gazdagabbak és rajtam kívûl a magyar csapat jelentõsen javított. Magam részérõl a reggel elidegeskedett két futam csúnyán megpecsételte  a sorsom és hiába állt a fejem helyre az utolsó két futamra, az már kevésnek bizonyult….

Ennek ellenére nem panaszkodhatom, fõleg, mert ezen kívûl az egész csapat a vártnál jobban teljesített. A pálya és a bíráskodás is katasztrófális volt. Egyrészt nem értem, hogy egy Naviga versenyvezetõ mit keres egy egyébként ISAF versenyen és azt sem, hogy miért hagyják a pályaigazítást rá… Mert ez nem nagyon megy. Ezt már a VB-n tapasztaltuk…




Karlsfeldersee Német IOM Ranglista verseny:

3. Beliczay Péter

4. Forrai Csaba

8. Szathmári Miklós


Futamok


Végeredmény