Minden idők legnagyobb egykezes Földkerülő versenye a 6. Vendée Globe.

Jelzem a Kékszalag szerverösszeomlás után fikázódóknak, hogy a Vendée Globe szerverek sem nagyon viselték a terhelést, pedig nem ugyan azok a lehetőségei az ottani szervezőknek.

A rajt idején Sables d’Olonneban 12 csomós alapszél fújt, de jelentősen mozgott a szélerő le és fel.A versenyben résztvevők egy része, teljes nagyvitorlával vágott neki a távnak, míg többen, a mezőny nagy része első reffet használt. Norbert Sedlacek az osztrák kalandor használa a legkevesebb vitolrafelületet. Nyilván már most a 12 órás előrejelzésekre állította a hajóját.


A rajtot Mike golding kapta el a legjobban, de túlságosan is jól, mert rögtön vissza is kellett fordulnia és a korai rajtját korrigálnia kellett.ÍGy a rajt után Vincent Riou állt az élre, nyomában a remekül rajtoló Dee Caffarival. A vezető csoportba tartozott még Seb Jossé, Alex Thomson és Jérémie Beyou.

Les Sables d’Olonne-t elhagyva Vincent Riou a védő és Jean-Pierre Dick vezette a flottát, de Sebe Josse szél felöl elég jó ütembe támadta őket. A kezdetekben vezető első három hajó a Farr Yacht Design tervezése. Úgy tűnik, hogy a Bruce Farr sikeresen vette fel a versenyt a Finot hajókkal az elmúlt években. A szél masszívan 22 csomó köré erősödött.


Dálután 3/4 5-kor az első hivatalos listán már Sebe Jossé haladt elöl, Marc Gillemot-al karöltve. Jean Pierre Dick csak 0,2 mérföld távolságban lemaradva követi őket. Három óra vitorlázás után a 20 indulóból az első 13 egy mérföldön belül haladt.

Dominique Wavre három óra körül visszafordult a kikötőbe, mert elektromos problémákkal küzd.Már elhagyva a kikötőt is bizonytalankodott a rendszer.A nyílt tengerre érve el kellett könyvelnie, hogy nem tölt a rendszer.Az akkumulátorok cska fél kapacitással működtek. Így nekiugrani az éjszakának elég veszélyes lett volna, így visszafordult.

Közben a nemzetközi jury összeült, mert négy perccel a rajt elött még négy csapattag tartozkodottt a Bahrain Team Pindar fedélzetén.

Dominique Wavre és csapata, miután beérkezett a kikötőbe konstatálta, hogy a hajó komputere mondta fel a szolgálatot. Az új alkatrész már úton van Lorient-ből és Dominiqe reméli, hogy a következő dagálykor elhagyhatja a kikötőt és újra versenybe állhat.

Este nyolckor a második helyzetjelentés a Safrant és Marc Guillemot-ot mutatta vezető hajónak 0,1 mérfölddel a 11 helyet feljövő Kito de Pavant Gruope Bel-je elött. Seb Josse visszaesett a 8. pozícióba.  Az első 10 hajó két mérföldön belül van szétszóródva.

A flotta így halad az első éjszakába, a világ egyik legveszélyesebb helyén a Biscaya öbölben.