Mind a 79 befutott hajó eredménye a Sydney-Hobartról. Hétfőn az osztályonkénti győztesek összegyűltek a Hobart-i kikötőben, hogy bemutassák a győzelmi lobogókat és az összesített győztest a közönségnek.
A színpadon a helyi tazmán Justin ‘Juggy’ Clougher, a győztes amerikai Rosebud bowmanje átadta a győztesnek járó Rolex Yacht-Master órát a kapitányának, Roger Sturgeonnak, amit a helyi fiatalok nagy örömmel fogadtak.
Kiderült, hogy a Sydney 38-as győztese The Goat szerencsés volt, hogy egyáltalán be tudta fejezni a 628 mérföldes 63. Rolex Sydney Hobartot, aminek pályáját a Capriccio of Rhu zárta.
Bruce Foye – korábbi abszolút győztes – által kormányzott The Goat versenye majdnem véget ért a Tazmán szigetnél a rossz látási viszonyok miatt, amikor belerohant egy zátonyba a 20 csomós délies szélben és letörték a kieljük harmadát.
„Hatalmas feladat volt kormányozni és állítani a hajót így, hogy még versenyben maradhassunk”.- mondta Foye, akik kedden szedték ki a hajót a javítások megkezdésére.
„El vagyunk ragadtatva”- ez volt a válaszuk a vitorlázóknak a disABILITIES fedélzetén, amikor a kapitány David Pescud elmondta a hajón, ami egy 2000-es Lyons 54, hogy megnyerték PHS-ben a versenyt. Az előző hajójával a Pescuddal egy igencsak hátrányos helyzetű csapattal nyerte PHS A osztályban a versenyt az 1998-as viharos versenyen.
Davidnek és a csapatának ez volt az első versenye, ahol megnyerték az előnyszámadásos versenyt. Ez is megerősíti munkájában, ami olyan embereknek ad lehetőséget, akik nem is gondolnák, hogy ilyen versenyen részt tudnának venni.
A CYCA Audi téli versenysorozata volt a felkészülésük kezdete, majd az Audi Sydney Mackay verseny, ahol megnyerték az osztályban a versenyt. „Keményen dolgoztunk vízen és parton, hogy a hajót és a legénységet rendesen felkészítsük.” A legénység 2 tagja diszlexiás, van egy látás- és egy hallássérült. Idén nem voltak mozgáskorlátozottak, mivel Pescud elmondása szerint: „az összes csapattagom kapott helyet más hajókra és mi pont ezt akartuk. De a kapitánynak nincsen ideje pihenésre, aki visszament Sydneybe szponzort keresni a jövő évi versenyre.
A második a Performance Handicap osztályban a Toyota Aurion VI, kormányánál Andrew Short, aki a 14. versenyét fejezte be Hobartba.
A Bavaria 44-es Namadqi, ami a nagymúltú Canberra Ocean Racing Club hajója, lett a harmadik PHS abszolútban és első PHS B osztályban.
„Egy hatalmasat rohantunk a keleti partnál, majd a Zöldfoknál utólértek, majd ugyanez a Tazmán szigetnél. Akkor nyertünk meg a versenyt, amikor a Vihar Öbölben kaptunk egy jó szélfordulót és elmentünk 8 hajó elött”. nyilatkozta Rick Scott-Murphy.
Ez az osztály beli győzelem már a második a Canerra ORC-nek, mert Júliusban megnyerték PHS abszolútban a Audi Sydney Gold Coast Yacht Race-t.
A 63. Rolex Sydney Hobart verseny díjkiosztója kedden január 1-én volt 11-kor a Royal Yacht of Tasmanián.
Jim Holley Aurorája a Macquarie tóról, aki korai rajtos volt és nem ment vissza 30%-os büntetést kapott és a rendezőség az IRC utolsó helyére rakta őket és az utolsó befutottnak.