Az idei évben az UYCAS rendezésében az Atterseen került sor az Osztrák Finn Bajnokságra. Elérhető közelsége miatt négyen is indultunk a versenyen, ahol nem mindennapi körülmények között versenyeztünk….


Az osztrák bajnokság eredeti időpontja idén egyezett a balatonfödlvári Eb iőpontjával, ezért nem sokan indultak rajta. De mivel nem sikerült a minimális futamszámot megrendezni, újravitorlázást rendeltek el. Ez az új időpont már nekünk is megfelelt, így négyen veszünk részt a versenyen. Pál Gaszton és Vas Gyuri a svájci bajnokságról érkeztek, ahol a 6 fok és a hóesés nem dobogtatta meg szívüket, idő előtt távoztak. Én Széll Petivel csütörtökön érkezem meg alig 5 óra utazás után. A hely ismerős volt, lévén 2 éve már voltunk itt. Beneveztünk, majd a zuhogó esőben megkerestük szállásunkat. Ez rendben volt, köszönet érte Palkó Roland barátomnak, aki ebben segített. Elmentünk a közértbe, vettünk némi tápot, majd otthon megvacsoráztunk, aludni tértünk.


Az első rajt 11-re volt kiírva, de nem volt szél, halasztás volt. Hajóinkat összeraktuk, és várakoztunk. Jött egy kis északi bríz, kivittek minket. Pályánk 2 vagy 3 körös virsli, fent terelőbója, lent kapu. A pálya közel volt a parthoz, így úgy gondoltam bejöhet a bal oldal. Jött is, de a másik oldalról ért be az eleje. 7 körül fordultam, majd az első hátszélben feljöttem negyedikre, a másodikban még egy helyet, és harmadiknak futottam be. Gaszton hatodik helyen érkezett, Széll Peti 12 körül. A második futamban megint mentem balra, de jött egy markáns jobbra fordulás, és máris 35 körül találtam magamat. Gaszton végig elöl vitorlázott, volt második is, végül hatodikként ért be a második kreuz végén rövidített futamban. Én nagy feltámadással 9. helyen érkeztem, Vas Gyuri nem sokkal mögöttem, Peti 30. Az utolsó futamban is ragaszkodtam a bal oldalhoz, nem kellett volna. Gaszton jobbról előre ért ismét, 2-6 hely között vitorlázott, végül 4. helyen ért célba. Én ismét hátul, húsz körül kezdtem, a végén pedig 10. helyre hajráztam, főleg a bőszeles szakaszoknak köszönhetően.


Összetettben Gaszton 3. helyen áll, én 5., Vas Gyuri 9. Széll Peti egyenlőre 22., de remélhetőleg kiejtheti majd a 30. helyét.


A rendezés egyenlőre patent. A rendező hajón 2 ember van, ezen kívül van még 1 motorosuk, ami a pályát rakja. Van még két csalóleső motoros. Másodszori rajtra van fekete zászló, és fel is írják azt, aki kint volt.


Most, szombat délelőtt ismét nincs szél, halasztás van. Jelentkezünk!


Eltelt a nap, nem fújt a szél, 18 órakor halasztottak holnapra. Igen, nem tévedés, az este 7 órás rajt is lehetett volna. Viszont holnap reggel korán kell kelnünk, 6-tól van rajtkészültség, ergo 7-kor lehet az első rajt!


És lőn, jött a vasárnap reggeli rémálom. Kelés 5:30-kor, tisztálkodás, majd irány a klub. Alig látok ki a fejemből, rosszul aludtam a tegnapi vacsora után. Apropó vacsora. Ez egyben tombola is volt, ahol igen értékes díjakat lehetett nyerni. Musto ajándékok, Finn gurtni, kiülőpárna, árboczsák, schott és 4 db svájci óra. Az egyiket én nyertem, úgyhogy megvolt az öröm estére. Szóval reggel. A klubban mászkálnak a beöltözött emberek, a frissebbek már vízen. Jön a rendező aki közli:megyünk! Vacogás, öltözés, még jó hogy hoztam kötött sapkát. Igaz, hogy 15 fok van, de csattognak a fogaim. Vízrerakunk, majd felkötünk a motorosokra. Megyünk le délre, ott azt állítják van szél., Beleérünk valamibe, vonta megáll, pályarakás. Hányingerem van, majd miután megeszem a reggeli banánt és csokit, már nem csak inger. Szuper reggel! Rossz rajt, feljövetel, másfél kör, majd vége. Megyünk még délebbre. Új rajt, jó rajt, 3. vagyok, másfél kör, megint vége. Kivontázás, reggelizés. Ennyi jutott reggel. A szél persze nem akaqr fújni, így lehet, hogy még hétfőn is itt fogunk körözni…


Egész napos halasztás, a reggeliben valami nem volt kóser. Széll Peti és én egész nap rosszul vagyunk, de nem középszerűen. Felváltva járunk a mosdóba mind a két kellemetlen módot váltogatva. Ezek között az árnyékban pihenünk, de ott még a hideg is ráz. Páran összepakolnak. Este 6 körül jön valami bríz nyugatról, ami ugye kersztbe fúj a tavon. Megyünk ki. A hányinger kerülget, de megyek én is. Ötpercesben még belefér egy jó orális ürítés, de így a rajtra jobban vagyok. Lee rajt van, itt rajtolunk Gasztonnal. Utána mindenki kifordul, és húz jobbra, mi balra. Gaszton áll legkiljebb, és elsőnek ér fel, én kb 10 körül. A tó közben kivasalódik, a hátszél közepén lelövik a versenyt. Este pálinkakúra, amitől jobban leszünk, fél 9 körül alvás. Gaszton Gyuri és még sokan mások hazamentek sajnos, így 25-en maradtunk.


A másnapi ébredés jobb. Irány a klub, hatkor már vontán vagyunk. Rajt 6:45-kor 5-6 m/s-os szélben. Peti jól kezd, negyedik a kreuz végén, én 10 körül. Hátszélben megverek 4 hajót, lent 6. vagyok, Petivel a kapu jobbik oldalát húzzuk. A szél is erre pörgött, így a  kreuz végén Peti vezet, én vagyok a második. Hátszélben helyet cserélünk, majd kreuz végén befuttatnak. A futamot én nyerem, Raudaschl megveri Petit, aki harmadiknak ér be. A második futamra erősödik e szél. Lee rajtból másodiknak jövök el, és összetettbeli ellenfeleimet figyelve így is futok be a végén. Peti rossz rajtból végül 9. lesz. A szél áll el, nem lesz több futam. Vonta, és irány a part. Összetettben második helyre léptem, Peti 7. 11-kor díjkiosztó, ahol szép kerámia díjakat kap az első 30. Megnyerem e legjobb külföldinek jár kancsót is. Pakolás, majd délben elrúgtuk magunkat hazafelé.


A rendezés hibátlan volt. Akkor voltunk a vízen, amikor esély volt a futamra. Hogy ez reggel 6 volt, az a tó adottsága. Nálunk sosem megyünk 9 előtt a vízre, pedig a keleti sokszor már reggel is fúj. A vizen banánt, vizet és kólát is osztottak. A parton a korai reggelek után reggelivel várták a mezőnyt, és nekünk speciális reggelit is gyártottak a gyomrunk miatt. Látszott, hogy nekik fontos az, hogy jól érezzük magunkat! Remélem egyszer ezekből a dolgokból viszontláthatunk valamit itthon is!