Minden idők egyik legizgalmasabb Kékszalag versenye elé nézünk. Szerencsére két éve elindult egy folyamat, aminek eredményeképpen az idei évre két újabb Libera és három 18 lábas skiff szállt be a küzdelembe. Egy picit esélylatolgatást végeztünk, lássuk, kinek mennyi esélye van a hőn áhított trófeát elnyerni.

A legesélyesebbnek az eddigi védő Litkey Farkas és csapata tűnik. Olaszországból bérelt hajójuk a

Clan Des Team ( Brokernet-Winterthur)

az egyik legmodernebb hajónak számít a Liberák mezőnyében. Ehhez hozzájárul a rutin, amit a kormányosa az öt Kékszalag győzelem alatt begyűjtött és csapatának összeszokottsága. Ami esetleg ellenük szól, az a hajó ismeretlensége. Ennek ellenére még így is a legesélyesebbek.


1:2

Király Zsolt és csapata tekinthető az elsődleges trónkövetelőnek. Hajójuk a

Sebago Raffica

a legfiatalabb hazai tulajdonú Libera. A hajó felszerelése, a vitorlák állapota kiváló. Ami ellenük szólhat, az a védővel összehasonlítva a kevés vitorlázott óraszám.


1:4

Sorrendben a következő csapat a

Gardazzurra (Brokernet-Winterthur III.)

Litkey Bence kormányzásával. A csapat friss, a hajó ugyan a nyílt Kékszalag védője, de korban, sebességben elmarad két másik társával szemben. A kormányos jelentős rutinja ennek ellenére javít az esélyein.


1:7

Hagyományosan Paulovits Dénes viszi a legígéretesebb jollét, a

Szamuráj Jack

-et. Idén, ellentétben az előző két évhez, látszólag mindennel elkészültek és a csapathoz csatlakozott Fináczy György is. Ez a két dolog jelentősen javítja a hajó esélyeit, de gyengébb szélben mindenképpen alulmarad a Liberákkal szemben.


1:10

Az

Azzardissimo

-t (Diego Sailing Team) idén Rauschenberger Miklós viszi elsősorban a 470-esből érkező csapattal. Hátrányuk a kevés vitorlázott óra és a hajó ismeretlensége. Mivel ez a legkisebb Libera, ezért nehezen szólhat bele az első három dolgába, kisebb szélben azonban a Szamuráj Jack elé is kerülhet.


1:10

Eljutottunk a

18 lábas Skiff

ekig, ahol az Újhelyi-Gáspár Miklós által vezetett hajó tűnik jelenleg a legjobbnak, tekintve két évvel ezelőtti Kékszalag rutinjukat. Õk a másik három hajóval együtt erős szélben mindenképpen a mezőny leggyorsabbjainak számítanak, de a változó szélviszonyok nem nekik kedveznek.


1:11


18 lábas skiff

kormányosa Németh Iván lehet a következő befutó. A tavalyi év 49er bajnokaként szavazunk meg nekik egy jobb esélyt az őt követő két skiffhez képest.


1:12


18 lábas skiff

kormányosa Hamrák Péter. 49erben szerzett tapasztalatai emelik a negyedik skiff elé.


1:13


Privat Banking Raiffeisen

18 lábas kormányosa Pfeningberger András. Csapata nem azért került az utolsó helyre a skiffek között, mert kevés tudás, vagy tapasztalat birtokában van e csapat, hanem mert skiff vitorlázásban kisebb a rutinjuk, mint a többieknek.


1:14

Az

Arcadom

Soponyai Gézával a kormánynál lehet a következő befutó hajó; esélye biztosan jobb, mint az előző Kékszalagon, valószínűleg a csapat is. Ennek ellenére a hajó jellegét tekintve nem sok esélye van a győzelemre. Esetleg nagyon erős szélben nyerhetnek. Helyezése vitát váltott ki a SAILING.HU-n belül is, mert nem tudjuk, hogy mire képes a skiffekkel szemben


1:20

A sor végén szerepel a

Lisa

, (Brokernet-Winterthur II.) a hagyományos Kékszalag védője. Kormányánál Pallay Tibor. Esélyeit rontja a friss, összeszokatlan csapat és a kevés vitorlázott óra. Gyenge szélben talán a skiffek elé is beérhet, de viszonylag szűk széltartományban képes erre.


1:22





A lista természetesen nem teljes. Jelenleg nem beszéltünk még az Assokról, vagy a 70-es cirkálókról,  akiknek erős szélben nagy az esélyük és valószínűleg nem rendelkezünk az összes információval. Amennyiben valamilyen új információnk van, azt beépítjük ebbe az esélylatolgatásba.