Majthényi Szabolcs és Domokos András az ötödik futam után a hatodik, erős szeles futamot is megnyerte a floridai Repülőhollandi Világbajnokság harmadik napján: ezzel elérhető közelségbe került az aranyérem!


A páros fantaszikus formában, 19 együtt vitorlázott év összeszokottságával, a korábban ugyanitt, ezen a vízterületen megszerzett helyismerettel – és nem utolsósorban sok sikeres világverseny taktikai tapasztalatával a háta mögött talán élete legjobb versenyét futja a sűrű világbajnoki mezőnyben.

Már most is minden egység a legrosszabb futameredményét kiejtheti a pontszámításból – ha a jövő hét elején a további futamokat sikerül megrendezni, ez a helyzet úgy változik, hogy nyolc illetve kilenc futam eredményei közül már a két legrosszabb eredmény kiejthető.


A magyar párosnak eddig nincs rontott futama – egy második és öt első hellyel állnak a lista élén. Óriási lelki pluszt jelenthet – a kialakult jelentős pontelőnyön túl – az a tény, hogy ha egy futamban bármiféle balszerencse, műszaki hiba esik meg velük – ezt az eredményt kiejthetik és mindez nem befolyásolja a végső sorrendet.


Még három futam van hátra a világbajnokságból – vasárnap pihenőnapot tart a mezőny.

Díjkiosztó kedd este – azaz magyar idő szerint szerda hajnalban.

Az összetett állása

1. HUN 70 Majthényi Szabolcs – Domokos András         (2);1;1;1;1;1                 5 pt

2. GER 87 Hans-Peter Schwarz – Roland Kirst               (6);2;4;3;2;2               13 pt

3. AUS 37 Norman Rydge – Richard Scarr                     4;4;2;2;(DNF);3           15pt

Részletes versenybeszámoló Majthényi Szabolcstól és Domokos Andrástól

„Megnyertük az ötödik és a hatodik futamot is, már nem hiányzik túl sok a végső győzelemhez!

5. futam: D-DNy szél, áramlás ugyanaz, mint tegnap, 10-12 m/s szélirányból. Az előrejelzés szerint további erősödés várható, 20-22 csomóig, így az erősszeles génuát húzzuk. Ismét tiszta az első rajt, mi a vonal lee harmadában indítunk, ellenfeleink alatt. Kezdünk kicsúszni, de 2-300 m után kissé felpörög a szél, ráadásul elég csíkosan, így elemelkednek a fölöttünk lévők. Jobbra tendálunk, mert onnan várjuk a frissülést, de csak idővel tudunk kifordulni, az ausztrálok és az olaszok mögött keresztbe. Az AUS 37 egyértelműen vezet, de hirtelen leszakad a génuájuk (mint később kiderül, a felhúzókötél szakadt el), így kiállni kényszerülnek. Egy gonddal kevesebb, de így is csak ötödiknek vesszük az első pályajelet, bár nagyon szorosan. A spinakker felhúzása után úgy teszünk, mintha vonalban maradnánk, amit az előttünk lévő holland hátranézve nyugtáz, majd elkezdi állítani az ilyenkor szokásos dolgokat.

Ezt kihasználva mi feljebb húzunk, mert közeledő frissülést látunk – mire újra felnéznek, már fölöttük vagyunk és pár hullám segítségével átcsúszunk felettük. Végig jobban lovagoljuk a hullámokat, és a másik holland nyakára csúszunk, aki az olaszokat támadja. Látszik, hogy gyorsabbak vagyunk, ettől mindketten idegesek lesznek és tovább lassulnak. A bójavonal fölött haladunk, úgyhogy tudjuk, hogy hamarabb kell halzolnunk, minthogy a bóját elérnénk. Ezt szeretnénk kihasználni, hogy legalább az egyik előttünk levőt lenyomjuk egy jobb manőverrel. Szerencsére megkönnyítik a dolgunkat, mert túl korán halzolnak, és így hátszelesen kell rámenniük a raumbójára. Mi tovább húzzuk 20 méterrel, így halzolás után élesebben haladva megsiklatjuk a hajót és becsúszunk eléjük 2-3 méterrel. Ezzel a németre is rájövünk, sőt a frissülő pöffel ráülünk egy hullámra és átsiklunk fölöttük. Ez a bójavétel volt a futam döntő pillanata. Innen már nem tudnak minket megfogni. 2. lett a GER 87, 3. az ITA 10, 4. a NED 32.

6. futam:  A szél tényleg beerősödött, kettes ringlire váltunk. A terv továbbra is a part felé tendálni, figyelve az ellenfeleket. A mi rajtunk a legjobb, tisztán elöl vagyunk. Felettünk az olaszok hamarosan ki is fordulnak. Alattunk a németek és az ausztrálok – inkább őket tartjuk. Nem akarunk a pályatengelytől nagyon balra tolódni, így átfordulunk, sejtve, hogy a többiek is erre fognak jönni. Mire ezt eldöntjük, a németek már meg is fordultak, így eléjük-alájuk kerülünk, ami nem tetszik nekik és elkezdenek inkább préselni – már amennyire egy négyes szélben még érdemes. Mi sebességgel, kicsit tompábban megyünk át a mezőny felett. Az AUS 37 is ezt szeretné, de a németek kezdik felszúrni, így kénytelen ő is éleskedni. Ettől mi kicsit kicsúszunk nekik, de a pálya jobb szélén felpörög a balcsapás, így magasságot nyernek velünk szemben. Hamarabb fordulunk, mint a bójavonal, nehogy nagyon kiszoruljunk a pálya szélére. Õk mindketten elmennek előttünk vagy 20 méterrel, majd ráfordulnak a bójára.

Mi egy szélfordulót kihasználva áthúzunk mögöttük, és kicsit följebb fordulunk – bízva abban, hogy ők rá akarnak préselni a bójára és így rájuk rohanhatunk, hiszen ekkorra már ötös erősségű volt a szél. Számításunk bevált, épp hogy rájuk tudtunk futtatni, és egy gyors spinakker húzással neki tudtunk vágni az eddigi futamok legélvezetesebb raumjának. Ettől kezdve végig tartottuk az előnyünket és simán nyertünk. 2. GER 87 3. AUS 37 4. ITA 10

Első számításaink szerint még egy legalább ötödik hely kell a győzelemhez, de  ezt leellenőrizzük, amint megvan a végleges eredménylista.

Vasárnap pihenőnap, hétfőn folytatjuk.”