A kedd valószínűleg bevonul a történelembe. Ha nem is oktatják majd az iskolában, de a vitorlázók biztos később is felemlegetik ezt a napot, hiszen négy csapat áll azonos pontszámmal az élen. Különleges nap volt ez és az eddig már-már legyőzhetetlennek vélt Alinghi mindkét keddi futamát elbukta.
Az Alinghi „kudarca”
Hiába nyert az Alinghi, boldogságuk mégsem lehet felhőtlen annak tudatában, hogy az egész éves jó teljesítményt most kisebb kudarccal kényszerülnek lezárni. Bár más csapat valószínűleg nagyon is elégedett lenne egy ilyen győzelemmel.
Hogy mégis különbséget tegyenek az egyenlők között, két csoportba sorolták a nagy négyes fogatot. Az Alinghi és az Emirates Team New Zealand két pontot szerzett a másik három ellen vívott meccsek alatt – ők alkotják az egyik csoportot, – a Luna Rossa és a BMW ORACLE Racing pedig csak egy pontra volt képes – ők kerültek a „másod” osztályba.
Az Alinghi nyert az Emirates Team New Zealand ellen, ezzel egyértelművé vált, hogy ő a Louis Vuitton 8. felvonásának nyertese és ezzel a kiwik a másodikak. A Luna Rossa hozta a BMW ORACLE Racing elleni futamot, így az olaszok harmadikak és az amerikaiak a negyedikek. A K-Challenge hihetetlen, de megverte az Alinghit a tegnapi első futamban és ezzel egyedüliként trónol az ötödik helyen.
És a nap visszatért Szicíliába ezen a napon, könnyed – forgolódó szelet hozva magával.
Tizedik futam
A K-Challenge jól rajtolt az Alinghi ellen és jókora előnyre tett szert az első kreuzban, mégis a svájci címvédő vette elsőként a bóját (előny: 1:04) és hátszélben még növelték is azt (előny: 1:20). De amikor újra cirkálásra került a sor, a K-Challenge rögtön felzárkózott és amikor másodszor kerülték a kreuzbóját már csak 25 mp volt a hátrányuk. A hátszél felénél a franciák egy pöffel és egy számukra kellemes szélfordulóval átvették a vezetést. A maradék egy mérföldet már így tették meg és a K-Challenge bombameglepetést okozva idén először megverte a megverhetetlennek tűnő csapatot.

Hatalmas szélfordulók tették aknamezővé a Luna Rossa és a BMW ORACLE Racing összecsapásának helyszínéül szolgáló pályát. Az első szakasz végére az olaszok útjogosként érkeztek és ezzel az amerikaiak előtt vették a bóját. A Luna Rossa a lenti kaput már 1:30-as előnnyel zárta. Csakhogy az olaszok rossz bóját, és ezáltal rossz oldat választottak, az amerikaiak persze jól döntöttek és jobbról támadtak, ahol jobban lehetett kihasználni a szélfordulókat. Ez olyannyira jól sült el, hogy 39 másodperccel már ők vezettek a cirkálószakasz végére. A Luna Rossa gyorsabb volt a hátszél első felében gennakert használva és a BMW Oracle Racing alá vitorlázott. Amikor a hajók halzoltak, az olaszok már jobb pozícióban voltak és ráadásul már kissé előrébb is. Az amik újra kihalzoltak és pont a befutóra halzoltak vissza, de már a Luna Rossa mögött találták magukat.
A Victory Challenge last minute problémája miatt későn ért a rajtzónába. Jesper Bank (United Inernet Team Germany) mégsem tudott előnyt fabrikálni a másik hibájából és a svédek végig vezetve nyerték meg ezt a futamot.
Tizenegyedik futam
A Shosholoza megnyerte a rajtot a China Team ellen. Az első pályajelhez érve a dél-afrikaiak 400 méterre növelték előnyüket, amelyet 600-ra duzzasztottak a hátszél végére. Az egyetlen hibájuk egy gyenge spileszedés volt, amikor is az kissé elszakadt. Ian Ainslie csapata nem rettent meg ettől és simán nyerte a futamot – ezzel ebben a fordulóban harmadik győzelmüket aratták!
A Luna Rossa korán vezetést harcolt ki az Emirates Team New Zealand ellen és úgy tűnt megvan a sebességük is ahhoz, hogy meccselhessenek a kiwikkel. Az első pályajelnél azonban Dean Barker mesterien használta ki a szabályt, amely nem engedte fordulni Spithilléket. A Luna Rossa és az új-zélandiak is trükköztek hátszélben, mégis előbbi vette egy hajóhosszal elsőként a lenti pályajelet. Ekkor Barker egyből kifordult és az olaszok hagyták menni őket és hagyták azt is, hogy a rulett törvényszerűségei érvényesülhessenek. Természetesen a szerencse a kiwiknek kedvezett, ahogyan az lenni szokott ilyen szituációkban és meg is nyerték a futamot.
A BMW Oracle és az Alinghi is perfekt rajtot vett a vonal ellentétes végeinél. Mindketten abban a reményben választottak így, hogy az első szélforduló majd nekik kedvez. Az első az Alinghié volt. De az enyhe szélfordulóval járó pöffök megtartották az egyensúlyt és hol egyik, hol másik csapatot segítették.
Chris Dickson aztán az első lekeresztezést megnyerte és 26 másodperces előnyt halmozott fel. Ez idő alatt Ed Baird balra próbálta kényszeríteni az amerikai hajót. Mire ez sikerült, addigra a szél kedvezőbbé vált a baloldalon és a BMW ORACLE hat hajóhossznyi előnyt produkált. A BMW a baloldali bóját választotta, az Alinghi a jobb kézre esőt. A 2:41-es előnyből csak 1:32 maradt a végére, de a pontot így is az amerikaiak neve mellé vésték be.
|
|
Rajtszám
Pontok
1
SUI 75
9
2
NZL 82
9
3
ITA 74
9
4
USA 76
9
5
FRA 60
7
6
SWE 63
6
7
ITA 59
4
8
ESP 67
4
9
ITA 77
3
10
RSA 83
3
11
GER 72
2
12
CHN 69
1