Már csak 45 nap, vagyis másfél hónap van vissza a világ legismertebb Földkerülő versenyének rajtjáig. Minden csapat vízen van már, bár anyagilag már nem minden csapat stabil. A hajó kezdeti megismerésének időszaka lassan végére érkezik, míg a kilométerek és a tapasztalatok gyűjtése most indul csak igazán útjára.
A Premier Challenge nemcsak búcsút mondott Ausztráliának pár napja, amikor a hajó Vigo felé vette az irányt, ahol a VOR rajtol, de a legénység maga mögött hagyta azt a pénzügyi krízist is, amely egész projektjüket romba döntheti.
A csak ausztrálokból álló csapat a novemberi rajtra állhat össze végleg, de jelenleg nem bizonyos, hogy lesz elég tőkéjük, hogy nyolc hónapos felkészülésüket befejezzék – hacsak egy új szponzor nem érkezik egy last minute „segélycsomaggal”.
Grant Wharington, a szindikátus feje és a hajó kormányosa elégedettségének adott hangot a vadonatúj Volvo Open 70-essel kapcsolatosan, amelyet Új-Zélandon pakoltak be és Spanyolországba szállítanak, de sajnálkozik, hogy a csapat egyes tagjait elveszítette.
Két hónapja tartották az első kikötői versenyt Sanxenxoban (Galícia), és azóta mind a hét csapat vízen van és készül az idén induló Volvo Ocean Race-re.
Az ABN AMRO két hajója Sanxenxoban építette ki bázisát és jó ideje ott edzenek egymás ellen.
A Movistar szintén ott van, amely egyben hazai kikötője is a hajónak. A hajót teljesen újraszerelték, így kapott új árbocot, kílt és bulbát.
Az Ericsson szintén bázisán, Vigoban tanyázik. Az ő csapatuk „csábította” el a 2001-02-es győztes, John Kosteckit, aki taktikusként csatlakozott hozzájuk.
Lady Gabriella Windsor megkeresztelte a Black Pearlt Southamptonban és Paul Cayard Pirates of the Caribbean csapata valószínűleg már meg is érkezett spanyolországi bázisukra, Baionaba.
A Brasil 1 is megérkezett Cascais-ba, Portugáliába, miután húsz napot vett igénybe, hogy átszeljék az Atlanti-óceánt. Az időnként keserves körülmények közepette az átkelés igazán sikeresnek mondható; a legénység csak kisebb problémákkal szembesült.