A vitorlás hajót lehetõség szerint kikötõben tároljuk. Természetesen ez akkor lehetséges, ha rendelkezésünkre áll kikötõhely. Napjainkban egyre több hajó kerül vízre, ami óhatatlanul a kikötõk építését is maga után vonja. Egyre kevesebb hajótulajdonos látja szívesen hajóját horgonyon vesztegelni, inkább védett, zárt kikötõben keres helyet hajójának. A hajópark felszaporodása elõtt sokan a nyugodtabb horgonyzó helyeket keresték, ami más jellegû pihenést eredményezett, mint egy nyüzsgõ kikötõ.
A vitorlás hajót lehetõség szerint kikötõben tároljuk. Természetesen ez akkor lehetséges, ha rendelkezésünkre áll kikötõhely. Napjainkban egyre több hajó kerül vízre, ami óhatatlanul a kikötõk építését is maga után vonja. Egyre kevesebb hajótulajdonos látja szívesen hajóját horgonyon vesztegelni, inkább védett, zárt kikötõben keres helyet hajójának. A hajópark felszaporodása elõtt sokan a nyugodtabb horgonyzó helyeket keresték, ami más jellegû pihenést eredményezett, mint egy nyüzsgõ kikötõ.
Horgonyzó helyet ettõl függetlenül túrázás alkalmával is ki kell idõnként választani. Lényeges, hogy számoljunk azzal, a szél forgásával hajónk is forogni fog. A horgonykötél hosszát úgy kell meghatározni, hogy a víz mélységének legalább négyszerese legyen a horgonykötél hossza. A horgony fajtáját is a meder jellege szerint kell megválasztani. Példaként a Balaton lesz az általunk leggyakrabban használt terület. Így mondhatjuk, hogy az általunk leggyakrabban használt horgony a négykapás horgony lesz
A négykapás horgonyt minden kapáját zárható kivitelben kaphatjuk a kereskedelemben. A hajóban könnyen elhelyezhetõ. Vigyázni kell, hogy gyors használatakor rendesen kinyissuk! (Hátszeles kikötési manõver!)
Mint említettem, olyan területeken, ahol nincsen kikötõ a közelben, sok hajót bóján tartanak, illetve néhány hajót a nyugalom érdekében nem kikötõben pihentetnek.
A Balatonon bóján hajót csak az északi területen láthatunk, hiszen a déli part közelében, az uralkodó északi szél által keltett hullámzás ezt lehetetlenné teszi.
A bóját nagy „klocnin” rögzítik hosszú drótkötéllel, gyakran lánccal, melynek hossza bõven meghaladja az említett horgonykötél hosszát. A „klocni” rendszerint vasbeton és a használat elõtt hetekkel kihelyezik annak érdekében, hogy az iszapba süllyedve beváltsa a hozzá fûzött reményeket. Évekig a helyén marad. Idõnként hallani olyan hajókról, melyek egy nagy északi szélben bójástól „leszántanak” a déli part felé. Ebben az esetben nem várták meg, hogy a „klocni” lesüllyedjen eléggé az iszapba.
A téli tárolás természetesen a parton, szárazon történik. Általában mondhatjuk, hogy október után már veszélyes a hajót vízen tartani A hajókat a hótól és a fagytól illik ponyvával, vagy mûanyag fóliával óvni. A gondos tulajdonos az árbocot sem hagyja a hajóra szerelve télen.
Áprilisban történik az elsõ vízre tétel. A hajó alját algagátló festékkel kell ellátni. A hajó õszi kiemelésénél látszik ennek feltétlen szüksége. A versenyzõk az évi bajnokságok elõtt ki szokták daruzni hajóikat egy fenékmosásra.