A verseny célja, hogy lehetőséget teremtsen a hazai gazdasági élet vezető cégeinek, hogy megmérettessék magukat a vitorlázásban is, ahol a csapatmunka éppolyan fontos, mint az üzleti életben. A regattán 4-8 fős céges csapatok állnak rajthoz, saját hajóval, vagy a rendezőség által biztosított vitorlással.

Ennyi a rövid leírása a szombaton lezajlott versenynek, hogy azon belül mi történt, arról álljon itt egy kis összefoglaló egyfajta nézőpontból.

Egy kicsit ódzkodtam a szombat reggeli vitorlázástól, hisz ilyen erős szélben még nem vittem a Lisát, sőt, a csapat is nehezen állt össze, vagyis nem voltunk túlzottan képzettek. Ennek ellenére a Nokia csapatában is találtunk hozzáértőt és a kikötőben maradt Gardazzurra csapatából is átjöttek hozzánk. Így már kicsit biztosabbnak tűnt a menet.


Ahogy összeállt a csapat, ki is mentünk. Volt bajunk bőven és ezt a rajt után rögtön nyílt színen be is mutattuk. Az első nagyobb pöffbe sikerült a Lisát lefektetni közel vízszintesre. Nem mondom, nem adta nehezen magát a leányzó. Simán lefeküdt egy lekötött fock okán, de hamar vissza is állt.

Nem tudom mit gondoltak a velünk vitorlázók, de nem láttam derült mosolyt az arcukon. Viszont rettenetesen kapaszkodtak, hozzám hasonlóan. Utólag visszanézve 15 másodperc volt az egész, de annyi minden futott át az agyamon, hogy sokkal többnek tűnt.

-Először is bevillant a lekötött magára hagyott shott, tőle kilométer távolságban a legközelebbi ember.

-Ha már a helyzet ilyen reménytelen, nézzük meg mi látszik a tőkesúlyból.

-Jé mennyi fotós, biztos jól fogunk a képeken mutatni.

-Már csak azt nem tudom, hogy hogyan fogok a tőkesúlyra mászni, hogy visszaálljon a hajó.

-Milyen messze is van a víz ez nem egy kis jolle.

-Nééé, mennyire kapaszkodnak mellettem.

Majd a hajó szép lassan visszaállt és mehettünk tovább. Sikerült elszámolnom magam és azt hittem, hogy valakit elhagytunk, de szerencsére nálam jobb matematikusok megnyugtattak. A továbbiakban különösebb esemény nem történt.  A hajót is megszoktuk szép lassan, a fűzfői öbölben a legénység is elázott. Remélem megbocsájtják nekem, de mi előre szóltunk 🙂 És remélem, hogy senkinek nem vettük el a Nokia csapatából a kedvét a vitorlázástól.

Álljon itt egy képsorozat és a végeredmény:

BMW TOP 200 Abszolút.pdf