Ismét feketébe burkolva mutatkozott be a Team New Zealand legújabb gyermeke az NZL84-es AC hajó vasárnap Aucklandban. A régóta áhított hajó a Cookson hajókészítő üzemben készült és két hete szállították le a csapat bázisára, viszont vízre csak vasárnap kerülhetett.


TNZ
Az új hajó az NZL81-essel futott ki a Hauraki-öbölben, utóbbi annak az NZL82-es AC hajónak a testvérkéje, amellyel Dean Barker csapata elvesztette a legutóbbi AC döntőt Russell Coutts csapata ellenében.

Az Emirates Team New Zealand ügyvezetője Grant Dalton szerint minden rendben volt a hajó próbaútja során. ”Jól megterheltük, hogy minden strukturális hiányosságra inkább most derüljön fény és végül semmilyen problémával nem találkoztunk.”



A csapat egy kéthetes pihenőről tért vissza a hajótesztelésre. ”Felállítottunk egy követelményrendszert, miszerint a hajót Karácsonyig meg kell vitorláznunk és teljesítettük,” mondta Dalton.

Az AC szabályai értelmében a NZL84 nem nagyon kerülhet elő január elsejéig, ezért eldugták egy hajószínbe, februárban pedig Valenciába szállítják. Amúgy is érthető az óvatosság, hiszen számos rivális új-zélandi vitorlázó lakik Aucklandban, többen az Alinghiből és az Oracle-ból.



Dalton elmondása szerint a NZL84 külcsínben semmi különlegeset nem mutat majd a tömegek számára a szindikátus előző hajóihoz képest (NZL81 és NZL82). Azonban a szakavatott szemeknek már most feltűnt a változás a hajótest formájában és a decken is.

Míg a csapat eddig azt sugallta, hogy a szignifikáns változás elsősorban a vitorlák és rig vonatkozásában várható, Dalton elmondta, hogy azért a hajótesten is történnek apróbb simítások.