München: Kolja Spori, egy prominens európai sport marketing ügynök, tegnap jelentett be a német bíróság által is véglegesnek és kötelező érvényűnek tekintett követelését a Larry Ellison birtokolta Oracle Racinggel szemben.


© ACM 2006/Photo: Stefano Gattini
Kolja Spori úgy mutatta be a BMW-t 2002-ben, mint az Oracle Racing fő szponzorát. Miután az utolsó America’s Cup kampányért (Auckland, Új-Zéland) rendesen perkáltak Sporinak, az Oracle Racing új menedzsmentje, melyet most Chris Dickson vezet, megtagadta Spori jutalékának kifizetést a csapat 2007-es America’s Cup kampánya kapcsán. Spori utólagosan a német hatóságoknál jelezte igényét az Oracle Racinggel szemben, amely nem kevesebb, mint a BMW szponzori pénzek 5%-a és a per költsége. A bíróság ennek kifizetését ítélte meg számára. Vállalati források alapján a BMW 80 millió amerikai dollárral szponzorálja az Oracle Racing felkészülését.



Az Oracle Racing két éven keresztül mellőzte a német bíróságot. Ellison csak 2006. március 29-én vett be a játékba egy elismert ügyvédi irodát.



A 2006. október 24-ei verdiktet követően fejtegetéseiket visszapasszolta a német bíróság, Spori álláspontjának adott igazat és azt véglegesnek tekintette. Tekintve, hogy az Oracle Racing azóta sem tett eleget fizetési kötelezettségének, a német bíróság egy behajtási kötelezettségről szóló levelet küldött Németországba a csapat szponzorainak, a BMW-nek, az Allianznak és a Roland Berger Strategy Consultants-nak. Ha mégse működne a dolog, akkor a csapat hajóit akár átmenetileg le is foglalhatják.



Kolja Spori karrierjét a Hugo Boss AG szponzorának fejeként kezdte meg, mielőtt megalapította volna saját Grand Prix Group nevű, most hat országba tevékenykedő sportmarketinggel foglalkozó vállalatát. Spori vitte be az F1-be a jól hangzó Compaq-ot is, amely jelenleg a legnagyobb, nem dohánytermékekkel foglalkozó szponzor az F1 világában. Többek között az ő nevéhez kapcsolódik a McLaren-Mercedes kontraktus is.