Ha karácsony, akkor Sydney-Hobart! De biztos nem várta senki úgy a versenyt, mint azok a vitorlázók, aki Londonban rekedtek a hó miatt vagy az, akinek a hajóját a szállítmányozó Amerikában felejtette egy hónapra.

A 102 nevező többsége már javában készül az idei 628 tengeri mérföldes megmérettetésre, de van, akinek a hajója még teherhajón van, mivel a szállítmányozó elfelejtette közölni a tulajjal, hogy átpakolják hajóját útközben és közben az egy hónapot vesztegelt. A Volvo 70-es Ichi Bannak most szállt el edzésen a nagyvitorlája és most rakják össze az újat, hogy indulni tudjanak.
Eközben a meteotaktikusok egyre több figyelmet szentelnek az előrejelzésnek, amely most szembeszelet ígér. A rajt még rendben lesz, de délutánra 20-30 csomó a prognózis délről, amely később felkúszhat 40 csomóra is a Bass-szoros környékén 4-5 méteres hullámzással fűszerezve. Ha ez bejön, akkor nem lesz uncsi a verseny.

Egy ausztrál McConaghy építésű hajó az esélyes idén, a Wild Oats XI sansza a legnagyobb az abszolút győzelemre az idei Big Boat Challengen mutatott teljesítménye alapján. Bob Oatley hajóját most is Mark Richards viszi, ők tartják a rekordot is 1 nappal 18 órával és 40 perccel, melyet 2005-ben futottak. Az idén a legkisebb hajó a mindössze 34 láb hosszú Illusion lesz.

Grant Wharington a super maxi Wild Thing főnöke, amely 2003-ban már nyerte a regattát most is az esélyesek közé sorolják, bár alacsonyabb a büdzséjük, mint a Wild Oatsnak. A hajó tavaly Etihad Stadium néven indult volna, de a kölcsönárbocon jelentkező rigproblémák miatt igazán el sem kezdte a versenyt. Wharington ezúttal 800 kg-val csökkentette a felszerelés és a legénység súlyát, ám vitorlafejlesztésre már kevesebb pénze maradt.
Forrás: sail-world.com