Idén is nagy csapattal utaztunk a horvátországi Opatijába, a szokásos évadzáró megmérettetésre. A meteorológia jó szelet ígért.

A brigád nagy része csütörtökön érkezett, de Sipi és a Lovas csapat csak péntek reggel. Gabóék az új Mackay hajójukkal jöttek, amit szponzoruk vett nekik. Lovas Peti 1 hetes North Mylar vitorlával támadott, én kölcsön hajóval vágtam neki a küzdelmeknek, köszönet érte Vitaminnak ( Bóna Gábor ). Szállásunk az Ambassador Hotelban volt, svédasztalos reggelivel és vacsorával.

Pénteken 1-kor volt rajt. Sipi elaludt a szállodában, a többiek vízreszálltak. Sajnos számszaki eredményeket nem tudok, csak nálunk. Én lekéstem a rajtot, majd felborultam kreuzban, így megvolt az alaphang. A futamot az Osztrák Florian Raudaschl nyerte, a Horvát Karlo Kuret elõtt, aki az EB-n 4. lett, és futamot is nyert. Harmadik a szintén helyi Misuraa, negyedik Gasper Vincec Szlovén versenyzõ, megelõzve Lovas Pepét, engem, és Dezsõt. A futam egyébként iszonyatosan pörgölõdõ 2-6 Bft szélben zajlott. A futam végére a szél leállt, majd megjelentek a csúnya fellegek a hegyek fölött. Megtisztelt minket herr BORA. Jó 8-9-es szél volt, menekült mindenki, amerre látott. A 470-esek már a kreuz végén jártak. A sort Gabóék nyitották buktázásban, de szinte mindenki bucskázott. A 470-es brigád pénteki „termése” -2 Spinibumm, -1 Fock. Nálunk Finneseknél -1 vitorla ( sajnos az enyém :(( ).

Este nyalogattuk a sebeinket, javítgattuk a megrongálódott dolgainkat.

Szombat reggel tutult a szél rendesen. Nagy rutinnal utolsónak jöttem ki pénteken, így szombaton én verethettem ki elsõnek, valamivel 9 elõtt. Nem volt melegem, de az idõ szépen melegedett. A szél 5-6Bft, szép egyenletes Északi, majd egyre csökkent. Nekem kivételesen az albám szállt el, így égnek álló bummal verettem raumban, és estem vissza 3 helyet a 4.-rõl. Kreuzban aztán ismét közel kerültem a néphez, majd hátszélben megfogtam Sipit. A futamot Kuret nyerte. A szél teljesen leállt, és átfordult délire. Ebben ügettünk egy „lélegzetelállító” futamot, a deckre csak véletlenül kellett kiülni. Ismét Kuret nyert, második Misura, harmadik Sipi, negyedik Lovas P., Raudaschl, én, Dezsõ. Gaspert kétszer is megfütyülték, így a játék neki befejezõdött a raum végén. A zsûri bár látta, hogy a szél eláll, de megváratta velünk, amíg közel 1 óra múlva befut az utolsó Európa is, így a jó kis tumultusban mehettünk a partra. De a rutin megint segített.

Vasárnap reggel a rajt 8-ra volt kiírva. Sötétben értünk le a kikötõbe. Nagyon hideg volt, kb. 3 fok. A nap meg sehol. 8-körül mentünk vízre, szél a part mellett nem volt. Kb 300 méterre a parttól fúj egy 6-os északi. Állatira fáztam, pedig jól felöltöztem. Neoprén+neoprén kiülõ, vízhatlan, mentõmellény, füles sapka. A kezem és a lában fájt a hidegben. Ez alig enyhült az elsõ futam alatt. Karlo nyert, Osztrák 2. hely, Misura 3., Gasper 4., én 5., Pepe 6., Sipi 7., Dezsõ 8.

A másodikra gyengült a szél, és valamivel melegebb lett. A sorrend most sem változott nálunk. A szél teljesen elállt, de a zsûri még várt. A magyar kontingens és még sokan mások inkább az indulást választotta. Amikor mi 13:00-kor eljöttünk, a zsûri még kint várt a nulla szélben. Jó nekik!

Mi viszont hamar hazaértünk. Jól mentek Gabóék( 5.), Czégaiék ( 6.) és Rauschék ( 8.). Ignáczék 12., Lovasék 16., D’Albiniék 20.-ak lettek a 24-es mezõnyben. Eszes Tomi számszerû eredményét nem tudom, de valahol a 4-6 körül. Kuxi küzdött becsülettel, még futamot is vezetett. Petra a középmezõnyben küzdött, egyedüli Magyar Európásként.

Én megfogadtam, hogy jövõre nem szerepelek ezen a versenyen. Nem hiányzik, hogy 10 év múlva reumás legyek.