Nemcsak a Mari Cha IV. küzdött problémákkal az erős szélben. A győzelemre is esélyes Maximus dönthető kílje is okoz gondokat a legénységnek.
A
Sojana
fedélzetén Mal Parker, egy tapasztalt tengeri medve sérült meg, aki a GBR Challenge tagjaként részt vett az utolsó Amerika Kupán is. Pénteken épp az orrvitorlát reffelték, amikor Parker bal karját berántotta a csörlő, eltörve azt két helyen is. A
Sojana
hamar abbahagyta a versenyt és a Saint-Pierre
et Miquelon sziget felé vette az irányt
.
Míg a
Mari-Cha IV.
csapata csütörtökön a hajó riggjének javításával volt elfoglalva, addig a nagy rivális
Maximus
is komoly technikai problémákkal szembesült a vadonatúj hajón. “Míg teljes nagyvitorlával és csökkentett orrvitorlával vágtunk neki a 30 csomós szélnek a dönthető kíl átdöntésébe hiba csúszott, mialatt a gennakert szedtük össze, amely elősegítette, hogy a kíl a rossz oldalra dőljön. Szerencsére a visszaállító rendszer lehetővé tette számunkra, hogy orvosoljuk a potenciálisan veszélyes szituációt.” – mesélte Charles Brown.
Tegnap a Rolex Transatlantic Challenge mezőnye, így a versenyben vezető
Mari-Cha IV.
és a
Maximus
is sebesen haladt a brit befutó a Lizard felé. Délután csak
32 mérföld
választotta el a két hajót a vízen, amikor is még 835 mérföldje volt vissza a M
ari-Cha IV
-nek
.