Nemcsak a Mari Cha IV. küzdött problémákkal az erős szélben. A győzelemre is esélyes Maximus dönthető kílje is okoz gondokat a legénységnek.




Sojana


A

Sojana

fedélzetén Mal Parker, egy tapasztalt tengeri medve sérült meg, aki a GBR Challenge tagjaként részt vett az utolsó Amerika Kupán is. Pénteken épp az orrvitorlát reffelték, amikor Parker bal karját berántotta a csörlő, eltörve azt két helyen is. A

Sojana

hamar abbahagyta a versenyt és a Saint-Pierre

et Miquelon sziget felé vette az irányt


.



Míg a

Mari-Cha IV.

csapata csütörtökön a hajó riggjének javításával volt elfoglalva, addig a nagy rivális

Maximus

is komoly technikai problémákkal szembesült a vadonatúj hajón. “Míg teljes nagyvitorlával és csökkentett orrvitorlával vágtunk neki a 30 csomós szélnek a dönthető kíl átdöntésébe hiba csúszott, mialatt a gennakert szedtük össze, amely elősegítette, hogy a kíl a rossz oldalra dőljön. Szerencsére a visszaállító rendszer lehetővé tette számunkra, hogy orvosoljuk a potenciálisan veszélyes szituációt.” – mesélte Charles Brown.



Tegnap a Rolex Transatlantic Challenge mezőnye, így a versenyben vezető

Mari-Cha IV.

és a

Maximus

is sebesen haladt a brit befutó a Lizard felé. Délután csak


32 mérföld

választotta el a két hajót a vízen, amikor is még 835 mérföldje volt vissza a M

ari-Cha IV


-nek

.